|
Sv: Tror du det finnes engler?
Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.
Gå glipp hva hvilken hele greie? Dyrkelse av en menneskeskapt "gud"? Eller tenker du på evig liv i himmelen? Siden det er flest muslimer i verden, så har jeg hvertfall ikke lyst til å bli kristen. Vil unngå å stå forran Allah å bli kastet inn i helvete fordi jeg trodde på FEIL gud.
Fra humor til alvor: Skremselspropeganda om at man brenner i helvete eller ikke får nyte en god himmel er skapt for å holde på mennesker, og skremme mennesker til tro og mening. Mange kristner prøver å unngå slikt og heller spre "det gode ord", men det er for sent nå for alle har hørt og og alle vet hva religion skaper av ødeleggelse og skader i verden.
Vil nevne enda en gang at religion ikke er det samme som å tro og jeg tror ikke de som tror på engler er religiøse mennesker.
Märtha-skolen kan føre til flere spåavhengige
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=154259
"- Mange lider av spåavhengighet, sier leder for hjelpetelefonen i Mental Helse, Christian Christensen, til Finansavisen."
"Han ser klare likhetstrekk mellom spillegalskap og spåavhengighet. Oppslagene den siste uken om Märtha-skolen kan også føre til at flere får et mer positivt forhold til å ringe spåtelefoner enn de ellers ville hatt, frykter han."
"- De som driver spåtjenester, gnir seg i hendene nå, sier Christensen."
Du har nok missa ille på hva jeg mener i det sitatet du bruker å "svarer" på. Jeg mener at religion er farlig, det er derfor det er viktig å basere sin overbevisning ut fra erfaring og ikke på hva andre sier. Spådommer er jeg veldig i mot fordi det skaper falske forhåninger hos folk eller frykt!
Nettopp det faktum at Buch velsigner sine soldater i det han sender dem i døden for å tjene penger til seg og sine venner, er et glimrende eksempel på at folk lar seg overbevise av mennesker som han men ikke av Gud selv. Dømmer ingen (untagen Buch som har tydlig vist for hele verden etter min mening at han rikelig meler sin egen kake) som drar til krigen i Irak. Skulle ønske folk hadde gjennomskuet fyren! kan til og med være kaldt av Gud til å dra til Irak, men ikke for å drepe.
|