Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-07, 09:45   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Manglende resultat

Det er helt vanlig at man kan komme til et platå etter stort vekttap på kort tid. Det er krppen som stanser opp og må "tenke seg om". Det kan ta alt fra en uke til 4-6 uker uten noe vekttap. Men så begynner det å røre på seg igjen. Det er dessverre da de fleste ramler av lasset. Det er trist, for det er som sagt ikke uvanlig at det skjer. De fleste jeg kjenner har vært igjennom ikke bare et, men flere platå. Det gjelder meg selv også. Det gjelder å være tålmodig og ikke gi opp. Denne tiden bør man bruke til å vurdere om man skanskje spiser matvarer en egentlig ikke tåler, eller for mye av noe. Overdreven bruk at meieriprodukter som fløte, stort inntak av nøtter/bær - eller for lite fett og for lite vann er de vanligste årsakene. Også lavkarboprodukter og/eller kunstig søtstoff (som i lettprodukter/drikke). Men står vekta stille mer enn 6 uker uten at man har hatt noen sprekk og IKKE har spist for mye av lovlige ting, DA er det på tide å sjekke om det kan være andre årsaker. Noen spiser også for lite. Underspising er like ille som overspising. Å spise under 15 karber pr dag er lite vits i og etter min erfaring skaper det bare problemer. Etter mange år på forum ser jeg at folk har en tendens til å kutte på grønnsaker/karber når vekttapet stanser opp. Det er den største feilen de kan gjøre !

Det første som slår meg her er insulinresistens og/eller lavt stoffskifte. Har du blitt sjekket for det ?

Når det er sagt, er det nok dessverre slik at lavkarbo nok ikke er for alle (selv om bl.a. Skaldeman skal ha påstått at det er det eneste rette - dette har han moderert seg litt på nå tror jeg). For noen kropper funker det ikke. Da anbefaler iallefall jeg mer Lindberg aktiv kost. Dvs. litt lavere i fett og litt høyere i karber (ikke ketose med andre ord).

Man må rett og slett prøve seg frem ! Det finnes dessverre ingen fasit !