Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-07, 08:28   #189
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 59
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Jehovas vitner sier at dette er djevelens verk...

F.eks dersom vi "ser" en person som er død, da er det djevelen som spiller oss et puss. Og velger vi da å tro på at denne personen er en "engelutgave" av seg selv, ja da tror vi på djevelen. For djevelene er slu, og lokker oss mennesker til seg på områder hvor vi er f.eks sårbare.

Dette begrunner JV med at vi kan ikke komme tilbake når vi er døde, for i bibelen står det at den som er død, vet slettes ingenting (noe slikt) Altså, når du er død, da er det ikke mere, da er du borte.

Ja, og de er ikke alene om å mene det, eller som jeg har hørt fra andre at en ikke er vel bevart men psykisk syk når man hevder det jeg gjør. Til det JV sier tenker jeg at det står så mye rart i Bibelen vi avskriver i dag (bla påbudene om renselse knyttet til mens), at det for min del ikke spiller noen rolle om jeg også avskriver det du refererer til, jeg er jo et menneske som leser også de tekstene ut fra min forståelse av verden. Bibelens hovedbudskap er vel at Gud gav sin sønn for at hver den som tror skal få frelse og tilgivelse. Bibelen graderer ikke synder og er tydelig på at dommen overlates Gud, ikke mennesker (Romerbrevet).

Dette er spennende og vanskelige områder!! Oppvokst i nord-Troms er jeg godt vant med troen på krefter utenfor oss selv. Også i de karismatiske miljøene som jeg frekventerte i en periode er dette utbredt, i langt større grad vil jeg si, og det bliir for ekstremt for meg, særlig troen på besettele av demoner ved sykdom ol som jeg har sett innenfor herlighetsteologien jeg skrev oppgave om under utdanninga mi.

Ha en strålende dag, vennen

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat