|
Sv: Tror du det finnes engler?
Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.
....Men jeg sliter jo litt med denne hjelper/engle biten. For den forstår jeg ikke. Kanskje du er grei og forklarer dette for meg, om du vil da? Men det ser du naturligvis selv. Det jeg evt. ønsker svar på er hva du legger du i dette? Altså din definisjon på en hjelper/engel. Er det for eksempel en eller flere selvstendige karakter(er) uten fysisk kropp, men adskilt fra deg? Er det en psykologisk teknikk for å få din egen ubevisthet til å spille litt ekstra på lag med bevisstheten i deg? Er det en selvstendig karakter, som bor i deg, men som virker ut over ditt legeme? Spørsmålene er mange. Enlighten me please! ...
Skal gjøre et forsøk
En hjelper/engel er en kraft jeg egentlig ikke forstår, men av og til erfarer på en slik måte at jeg ikke slår meg til ro med at det er tilfeldigheter. Jeg tror det er uttrykk for energier som ikke inngår i pensum på noen skole og som det har vært tabubelagt å snakke om for mange, så vi mangler tildels språk om fenomenet. Også jeg sliter med det.
Jeg kaller kraften for "alt som er", et uttrykk på liv og skaperkraft. Jeg værer både positive, kreative og destruktive krefter rundt meg, det gjør vel de fleste av oss. Det er ikke alle de jeg vil kalle for "ikke-menneskelige" ("overnaturlige" eller uforklarlige), heller få . Det jeg kaller for engler er den kraften/hjelpen jeg noen ganger kjenner når jeg virkelig trenger det, men slett ikke alltid. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men som jeg skrev i et anna innlegg: Jeg avskriver ikke darlingen selv om han ikke alltid er der for meg når jeg ønsker det og har behov for det.
Jeg tror englene/hjelperene kan "konkretisere" seg, enten ved at de tar en skikkelse, eller "låner" en annen sin og jobber gjennom dem, uten at "verten" med det blir en engel. Jeg har hørt spennende fortellinger om dette som langt overgår min erfaring fra en dame jeg stoler på ikke dikter dette opp for å gjøre seg interessant: Det er mange, mange år siden hun opplevde å bli forfulgt på gaten i en by i Europa av en som senere ble dømt for mange voldtekter og drap. Ut av intet, bokstavelig talt, materialiserte det seg en mann som tok henne under armen og sa: "La meg følge Dem hjem" (fritt etter hukommelsen det sitatet, men det var nokså likt). Da hun var vel hjemme og trygg forsvant skikkelsen i løse lufta igjen.
Det er mange som sier de kan se min hjelper, alle plasserer ham på samme sted og angir samme høyde. Hvorfor vet jeg ikke. Tok aura-foto forrige år (sikkert mange som fnyser av det, men det var spennende), og da var han avbildet dels ved siden av meg, dels "inni" meg, akkurat slik de andre hadde beskrevet. Ut fra det blir jo min hjelper en selvstendig karakter, adskilt med samtidig integrert i meg, men om han virker ut over mitt legeme.... Sannelig om jeg vet. Er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du spør om. Kanskje ett svar kan være at jeg ofte kan føle på meg at noen bestemt trenger at jeg tar kontakt? At jeg kan forsøke å overføre positiv energi til en som trenger det? (Flere forteller om mine varme hender og en opplevelse av elektrisitet selv om jeg ikke tar i dem- ps, mine mobiltelefoner har et kort liv, de lades tilsynelatende ofte ut i hendene mine, men er full-lada i det jeg legger dem på bordet igjen).
Altså, jeg tror engler/hjelpere er mange uttrykk for den samme kraften. Jeg tror i tillegg vi kan jobbe mentalt og lage oss våre egne guider. I coachinga (har coach) har jeg identifisert viktige personer for meg som jeg har tillagt noen verdier og perspektiver/innfallsvinkler ut fra erfaring eller forestilling. Når jeg står i valgsituasjoner og føler jeg står fast kan jeg hente dem frem og prøve ut deres perspektiv på situasjonen for å få andre innspill, men hva jeg velger å gjøre blir mitt valg og mitt ansvar. Dette er noe helt annet enn engler/hjelpere.
Tror dette er det jeg svarer nå, kanskje det kommer mer, og spør gjerne mer!! Vet jo ikke om dette bidro til Enlightment i det hele tatt.
Beste hilsen BiB

|