Vis enkelt innlegg
Gammel 01-08-07, 20:09   #1
Suzi
Nytt Medlem

Suzi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Alder: 62
Suzi er på en erverdig vei

Manglende resultat

Hei!
Jeg har satsa på LCHF snart et år. Det var iallfall HF det første halvåret, det siste halvåret vet jeg ikke riktig. Jeg gikk ned 4 kilo de to første ukene. Fantastisk! Jeg ble så motivert! Men så stoppa det. Deretter gikk jeg opp to av de kiloene igjen, og der har det altså stått (litt opp og ned underveis) nesten et år. Jeg trenger å gå ned 10 helst 15 kilo.

Det som er fantastisk er at jeg har fått kontroll på mitt utstabile blodsukker og har fått jevnt og godt humør, men jeg er fortvila over at verken vekta eller kroppsmål har minket. (Jeg er over 90 cm (mellom 93 - 95) rundt der navlen er). Dessuten ble jeg kvitt noe ødem, jeg har fortsatt mye mindre vann i fingrene og putter ringene mine inn på langemann

Jeg har gått kurs og der skjedde det heller ingenting. Jeg fikk beskjed om å stresse mindre (jeg har vel aldri vært mindre stressa enn jeg er nå) og leve regelmessig. (Hvis regelmessig livsførsel er avgjørende for å gå ned i vekt, så vil det aldri skje meg.) Dessuten begynte jeg å miste masse hår etter ca 4 mnd på kostholdet. (Jeg begynte å ta Cal/Mag og høyna karbo noe, og nå trur jeg håret har blitt like tjukt igjen.) Kostholdet har aldri gitt meg energi og jeg var svært muskelsvak i et halvt år og hadde voldsomt høy puls når jeg trena på ellipsemaskin. Det siste roa seg etter omtrent et halvt år det også.

Det som slo meg er at halvparten av kursdeltakerne (på kurset jeg gikk)gikk ned i vekt og halvparten skjedde det ikke noe med. Jeg har for det meste hatt ketoner i urinen. (Har det i skrivende stund også)

Jeg har to spørsmål som jeg gjerne mottar kommentarer på:

Kjenner du deg igjen i disse beskrivelsene og kan gi meg noen tips?

Har du kommet over informasjon om hvorfor lavkarbo-kosthold ser ut til å ikke fungere på noen av oss?

Jeg blir så takknemlig for svar

Suzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat