Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-07, 21:10   #177
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 59
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

BiB, skal igjen ærlig innrømme at det kan gå litt fort i denne tråden da det er mange og lange meldinger. Får ikke med meg alt og husker heller ikke alt man har skrevet. Du vet godt jeg ikke mener noe vondt mot noen, og hvis du har gjort ditt beste så bør du være fornøyd med det. Jeg er hvertfall fornøyd med deg

Angående 0% så er ikke dette noe dere trenger å påstå, jeg sier bare at det er 0% mennesker med ekte krefter som har prøvd seg forran Randi. For det er veldig mange mennesker som har prøvd seg men ikke klart å komme videre, noe som gjør meg skeptisk og som burde gjøre andre skeptiske.

Forstår at du ikke forlanger noen bevis av meg, for det burde da være unødvendig å motbevise noe som det ikke er jeg som påstår. Det blir aldri nok dokumentasjon, men jeg føler det er ganske mye bevis mot at det eksisterer en åndelig verden utenom den vi kjenner. Når det tilsynelatende skal være såpass mange mennesker med overnaturlige evner, da burde det ikke være vanskelig for meg å finne noen som kan overbevise meg om noe annet?

Jeg er kanskje for skeptisk til dette emnet, men jeg begynner å tro at andre kanskje ikke er nok skeptisk.

Lurte på om jeg skulle investere mer tid i tråden, og fant ut at det ville jeg, fordi jeg tar meg selv på alvor.

Jeg har det utmerket og mener jeg har gjort en ok "jobb" i denne diskusjonen. Prøver å ta meg, deg og andre på alvor. Derfor må jeg spørre når du går så tydelig ut og etterlyser noe annet enn det du synes du får:

"Først vil jeg si det er litt trist at ingen engang prøver å svare fornuftig på mine spørsmål og påstander. Dere angriper bare de setningene hvor jeg prøver å bruke litt sarkasme/humor (indikert med f.eks. og )."

Og, siden jeg, tross min tro på engler ikke har tilgang til den berømte glasskula, vet jeg ikke om du mener noe vondt om noen, men jeg blir litt usikker når jeg leser så andre ting enn du gir uttrykk for å lese her, Derfor spør jeg. All den stund du er "fornøyd med meg" bør du kanskje nyansere uttalelsene dine litt? Alle og ingen er i samme kategori som alltid og aldri, og indikerer i min verden at man snakker i absolutter med liten plass til nyanser.

Og når det gjelder punktet om 0% skjønner jeg ikke hvordan du tenker om egen argumentasjon:

"Hvordan kan man påstå at 0% av alle de påståtte menneskene som virkelig har overnaturlige krefter IKKE er interessert i å tjene noen penger? Jeg mener å kunne påstå at teletjenester, TV-"prester", m.m. viser at det er mer enn nok lyst på penger her i verden. "

Først sier du indirekte at noen (man, "vi") påstår noe, for så å si at dette ikke er noe vi trenger å påstå...? Det er da vitterligen du som påstår at vi påstår, i det første innlegget jeg refererer til??

Jeg tror mye av det som "klabber til" denne diskusjoenen er at det å tro på engler og/eller andre overnaturlige eller uforklarlige fenomener blandes sammen med hvor vidt det er greit å tjene penger på det eller ei og hva som er ok å reklamere for og ikke.

Uansett, ha en fin kveld

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat