|
Sv: Tror du det finnes engler?
Ahaha. Dette tar av.
Jeg sier med en gang jeg. Nei, jeg tror ikke på ENGLER. Og å blande begrepene og si at engler og ånder er det samme tyder på liten kunnskap på området. Noe du, Sondre, jo sier mer eller mindre rett ut at du mangler.
Jeg unner deg noen opplevesler av paranormal art!
Om du har tid og råd, så sjekk ut kursene til Silva. De har en vitenskapelig tilnærming til det å ta i bruk sine andre sanser, og åpne opp hjernen vår, som vi som kjent fortsatt ikke er i stand til å bruke særlig store prosenter av.
Jeg velger forresten å kalle det paranormalt. Jeg synes det blir feil i forhold til MINE holdninger rundt emnet å snakke om overnaturlig og egentlig også uforklarlig, ettersom det for meg i seg selv ikke er helt nødvendig at det skal være det. Jeg tiltrekkes klart av mystikken ved temaene, men kaster meg også over vitenskapelige forsøk på å kartlegge og utprøve og bevise paranormal aktivitet. Så det er ikke sånn at det MÅ være trolldom og fanteri.
Og like greit å si med en gang at jeg ikke er religiøs, ikke personlig kristen en gang. Jeg forfekter religion i like stor grad som deg, men jeg snakker kanskje litt lavere om det, for jeg har lært meg å respektere menneskers behov for å tro på noe. Det betyr ikke at jeg ikke kan ta en diskusjon, men jeg hopper ikke inn i det med vrangsida først.
Jeg må si, forresten, at jeg likte veldig godt det siste du skrev Thorwald. Dette er et syn jeg deler, selv om approachen min kanskje er annerledes. Men så lenge det dokumenteres og fortelles så mye om så kalt "uforklarlige" ting, så nekter jeg å slå meg til ro med at det bare er snakk om syke mennesker og mennesker som lar seg lure av sin egen hjerne, for det er det litt for mye detaljrikdom og for mange mennesker involvert.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|