|
Sv: Tror du det finnes engler?
Opprinnelig lagt inn av themonk, her.
Eeh... Jeg tror kanskje du misforsto det sitatet. Einstein var en religiøs mann. Sitatet peker på hvor små og ubetydelige vi mennesker (og vitenskapen vår) er i den store sammenhengen. De fleste store vitenskapsmennene er som regel litt mer ydmyke enn det du har gitt uttrykk for. Argumentasjonen din får meg til å mistenke at du hverken har mye kunnskap, eller har vært borti mye vitenskapelige metoder. Jeg kjenner forresten flere personlige kristne fysikere. Et åndelig livssyn strider ikke imot faget, og kommer heller ikke i veien for produktiviteten som du antyder.
Jeg tror du bør lære deg å skille mellom overtro og religion (livssyn i våre dager). Det kunne også vært fordelaktig med litt mer kunnskap om ulike livssyn, ettersom det er tydelig mye fordommer ute og går i uttalelsene dine. Det blir litt for dumt å trekke inn heksebrenning og spåkoner. Forøvrig håper jeg at du ser at dine egne livssyn også er høyst subjektive tanker.
Du, supermoderatoren, nå får du være snill. Dette er helt klart ad hominem. Vennligst hold deg til sak er du grei.

|