|
Sv: Tror du det finnes engler?
Opprinnelig lagt inn av themonk, her.
Nå er det vel ikke snakk om å "kaste bort tid på overtro og lureri". Det er vel heller snakk om å velge å tro på noe som bringer glede og mening inn i livet. At det kommer i veien for intelligens og utvikling er sludder og pølsevev og fordommer. Hverken tro eller vitenskap er av absolutt viktighet i livet. Det gjelder å moderere seg på begge områder. Som sagt tidligere, det ene utelukker ikke det andre.
Det er å kaste bort tiden sin å bedrive ting som bringer deg glede og mening uten å skape verdier til samfunnet. Ta f.eks. spåkoner, det er bortkastet penger og tid for de stakkars menneskene som bruker tiden sin og pengene sine på å høre slikt vås.
Å gjøre noe som er produktivt og bidrar til felleskapet kan også bringe deg masse gleder og meninger. Jeg får enorm glede i jobben jeg gjennomfører og det skaper verdier for andre mennesker.
Gleder i form av overtro og dop er veldig mye i veien for intelligens. Hvor intelligent er det å ta dop som fører til enorme skader på kroppen? Ja jeg sammenligner misbruk av dop med overtro, fordi det er begge konstruksjoner lagd av mennesker for å leve ut vår naturlige og destruktive sider.
Vitenskap utelukker overtro, jeg forstår ikke hva slags referanser du kan ha for å argumentere at de ikke utelukker hverandre. I min bok, så er engler allerede utelukket på bakgrunn av evolusjon.
Når det er sagt, så er min mening med livet: opplevelser og erfaringer, å kunnskap er det jeg prioriterer høyest av alt i livet mitt.
(Denne posten er veldig satt på spissen så tar det jeg sier med en liten klype sarkasme og humor.)
|