|
Sv: Dag 10, ikke ned ett gram
Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.
SMØR tviler jeg sterkt på at kan hindre deg i å gå ned i vekt, når man sier at man skal kutte ut/ned på meieriprodukter så er smøret utelatt fra rådet. Smør er en ren og perfekt kilde til godt og sunt fett, IKKE kutt ut smøret, stek alt i smør, no worries
Det med svimmelhet har jeg også opplevd i starten av en ketose. En uke eller to var jeg rar i formen. Men det går over. Men om du spiser for lite, så kan det vedvare, om du er god og passe mett etter hvert måltid, så har du ingenting å frykte.
Disse symptomene forsvinner etter en stund når kroppen har vent seg til det nye kostholdet.
Men jeg sier igjen altså, damer. IKKE kutt ned på fettet!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
Da er det kanskje mer fløten enn smøret? Jeg bruker en del fett, men varierer mellom oljer (kokos, udos og har bestilt MCT), mandler OG meierismør. Så er det vel en del fett i ost og rømme etc...
Men på en gjennomsnittsdag tror jeg ikke jeg får nok i meg, egentlig. Ser fram til å få MCT olje slik at jeg kan lage smoothies med denne i - og sånn få i meg mer.
Jeg merket lite svimmelhet i starten, det var etter den andre uka i ketose at "det slo til". Får håpe at det roer seg etter hvert.
Krissi
|