Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-07, 14:28   #104
Vivendel
Medlem

Vivendel sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vivendel er ny på veien

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Hvorfor ikke?

Betviler du dine sanser?

Hvis jeg skulle oppleve at mine sanser ikke stemmer med hvirkeligheten så hadde jeg hatt grunn til å betvile mine danser, men jeg har ikke tatt feil. Hvis jeg hadde opplevd å ha vert et sted jeg ikke har vært før eller vokner opp og ikke husker at jeg la meg i går, da skulle jeg betvile ine sanser.

Du er fri til å tro hva du vill, men er det ikke litt surt hvis det med Jesus faktisk er sant og du har gått glipp av hele greia fordi du stolte på de menneskene som sier at det ikke finnes noe. Kan du stole på mennesker? Jeg stoler langt mer på mine sanser enn andres. Ingen skal komme å fortelle meg at sånn er det uten at jeg får se det selv!

Det skumleste en kan gjøre er å si: "greit, finnes du Gud så tar jeg konsekvensen av det, men da må du overbevise meg og ikke mennesker". Det er skumelt å våge å miste seg selv, inrømme at en har tatt feil og risikere å måtte se seg selv som den man faktisk er. Da er det viktig å se seg selv gjennom øyne fulle av kjærlighet og uten fordømmelse. Jeg forstår godt at folk heller vil ha en religion der en kan forholde seg til klare regler: rett og galt. Sort og hvit. Jeg har gjort 70% rett ergo består jeg prøven: Jeg er verdig himmelen og det er min fortjeneste.

Det er min påstand at det er de kristne selv som har avkristnet dette landet med "dette må du", "sånn får mann ikke gjøre". De bringer ikke videre den friheten og toleransen Jesus faktisk kom med. Det er viktig å se hva Han fakisk sa og ikke det andre sier at Han mener.

Engledyrkelse (astarte) er ikke noe nytt! Kolosserne 2.18

start:100kg NÅ:95,5 delmål 1: 90, delmål 2: 80
delmål 3: 70 mål: 64
Vivendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mett og sunn på Atkins Svar med sitat