Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-07, 01:48   #103
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Jeg tror ikke det.

Det tror jeg også.

Det tror jeg også.
Årsak: Rett og slett fordi det er sannsynlig (og helt naturlig).

Vel, jeg prøver vel bare å få folk til å være litt kritiske til sin egen tenkning og tro. Stille noen spørsmål. Og dersom man ikke vet svaret på hvorfor man tror på ting. Så burde man spør seg selv et spørsmål om hvorfor man ikke vet det. Da kan det hende at man får noen svar, og blir reflektert i forhold til spørsmålet (troen). Alternativet er jo at man tror uten å stille spørsmålstegn. Og dersom man ikke ønsker å stagnere på et slikt viktig punkt i en hver livsfilosofi, så finnes det altså god hjelp. Men dersom man ikke vil ha denne hjelpen, så skal man heller ikke bli provosert over at noen i beste mening opplyste om at slik hjelp finnes. Så jeg oppfordrer deg, følg følelsen. Still spørsmålet til deg selv. Hvorfor ble jeg provosert? Var det fordi han traff spikeren midt på hodet?

Man kan tro uten å være syk.

Enig.

Joda. Det kan du!

Du...jeg tar ikke alt mulig for god fisk altså..
Ingen kan overbevise meg om noe jeg ikke vil tro på, eller ikke finner sannsynlig...
Det virker som om du har en litt sånn "oppenifraogned" holdning.
Enten det, eller så er du ute etter å provosere..

Du er ganske langt fra å treffe spikeren på hodet..
Hadde jeg blitt ordentlig provosert, hadde jeg nok bare latt vær å svare deg...

Jeg har ingen intensjon om å overbevise deg, eller noen, om at "jeg har rett"...
Jeg forklarer hva jeg mener og tror, og hvorfor jeg mener og tror det jeg gjør...

Som sagt tidligere, er jeg åpen for innspill, og ny input....
Jeg sier ikke det er sikkert at det finnes liv på andre planeter, eller at det er sånn og sånn..

Jeg sier at JEG tror det...Fordi jeg synes det virker sannsynlig..
Så kan andre synes og mene det de tror er riktig, utifra deres synspunkter på ting....

Om man ikke er villig til å diskutere og høre andres synpunkt, tror jeg man går glipp av mye kunnskap....

Selvfølgelig stiller jeg også spørsmåltegn...Og jeg er kritisk som få faktisk..Spør de som kjenner meg.....

Og jeg sier ikke at teorien min er vanntett..Det er den langt ifra...
Jeg tror...på det jeg ønsker å tro på, og jeg setter pris på å ikke bli foreslått mindre intelligent enn andre nettopp fordi jeg tror på noe som ikke kan bevises vitenskapelig....

Men jeg leser og setter pris på innleggene dine, så lenge du ikke kun er ute etter å provosere..
Jeg synes dette er en interessant debatt, og som sagt, føler jeg at man kan lære mye av å diskutere...

Ha en fin søndag

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat