Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-07, 00:43   #101
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Føler folk her automatisk tror at det å tro på noe er synonymt med å tilhøre en religion..

Jeg tror ikke det.

Jeg tror det finnes krefter som ikke kan sees eller taes på..

Det tror jeg også.

Jeg tror det finnes liv på andre planeter

Det tror jeg også.
Årsak: Rett og slett fordi det er sannsynlig (og helt naturlig).

Og at du til stadighet foreslår at den som tror på noe som ikke har en vitenskapelig forklaring, trenger psykologisk hjelp, synes jeg er ganske provoserende..

Vel, jeg prøver vel bare å få folk til å være litt kritiske til sin egen tenkning og tro. Stille noen spørsmål. Og dersom man ikke vet svaret på hvorfor man tror på ting. Så burde man spør seg selv et spørsmål om hvorfor man ikke vet det. Da kan det hende at man får noen svar, og blir reflektert i forhold til spørsmålet (troen). Alternativet er jo at man tror uten å stille spørsmålstegn. Og dersom man ikke ønsker å stagnere på et slikt viktig punkt i en hver livsfilosofi, så finnes det altså god hjelp. Men dersom man ikke vil ha denne hjelpen, så skal man heller ikke bli provosert over at noen i beste mening opplyste om at slik hjelp finnes. Så jeg oppfordrer deg, følg følelsen. Still spørsmålet til deg selv. Hvorfor ble jeg provosert? Var det fordi han traff spikeren midt på hodet?

Om det ikke skjer, så velger jeg å tro på det jeg tror på...Så får andre vurdere om de mener jeg er syk/paranoid eller hva det måtte være....

Man kan tro uten å være syk.

Det er sannsynlig at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet om..
Det er sannsynlig at det finnes liv på flere enn vår planet....

Enig.

Men det er min mening..
Og den kan ingen ta fra meg

Joda. Det kan du!

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat