|
Sv: Tror du det finnes engler?
I den bibelske defenisjonen på tro er ikke å annta men: "full overbevisning om det en ikke ser". Jeg tror på Jesus og det han har sakt i Guds ord Bibelen. Han sier blandt annet at man skal være snill mot alle de minste fordi: "deres engel står alltid innfor Guds trone." Det er ingen avstand i den åndelige verden. Englene er ment til å tjene menneskene og passe på dem. Det sies at 1/3 av englene falt og er derfor ikke lenger innfor Guds trone...
Jeg har en besynderlig opplevelse. Det var sånn at jeg fra jeg var liten hørte en lyd i takket når jeg var alene hjemme, nesten som om det dryppet i taket. Først trodde jeg at det var fra vått tøy som tørket på loftet, men så gikk jeg opp en sen natt for å se og da var det ikke tøy der i det hele tatt.. Etter hvert pleide jeg å høre etter lyden når jeg var alene og så for meg at dette var en lyd fra en engel som ville si at han passet på meg, så lyden gjorde meg rolig og trygg. Men så var det det merkelige skjedde. (Det begynte da jeg var 9 år og varte til jeg hade fylt 20)Jeg hadde flyttet på Folkehøgskole og blitt kjent med Jesus. Da begynte jeg å tenke at kanskje denne lyden ikke var fra en "snill" engel. Kanskje dette var en "poltergeist"(bankeånd)? Jeg sto på gulvet å holdt hånden opp mot taket og sa: "hvis du ikke er sendt av Gud vil jeg ikke at du skal være her, gå i Jesu navn". Siden har jeg ikke hørt noe fra ham... Derfor er jeg sikker på at selv om en engel skulle vise seg er den ikke nødvendigvis en en bør ha kontakt med. Selv når det er liksom en "hjelper" som gjør deg trygg. Det står at: "selv Satan kan vise seg som en lysets engel" (han var jo en av de vakreste englene Gud har skapt Lusifer=Lysbæreren, lovsangslederen i himmelen før fallet)
Når noen påkaller de dødes ånder så tror jeg ikke at det er den døde en snakker med men den dødes engel. For de døde er ikke her lenger men det er den engelen som har fulgt vedkommende hele livet. Derfor kan de svare på spørsmål som: "bare bestemor viste".
Hvorfor har da noen englevakt og andre ikke? Hvorfor blir barn misshandlet , solgt og sexmissbrukt mens andre følte noen holdt en igjenn i det en skulle falle av huska.... Jo her kommer bestemors bønner inn. De bønnene gir englene makt til å gripe inn i denne verden som ligger i det onde og de egentlig ikke har rett til å gripe inn.
Jeg er ikke religiøs for jeg tror ikke på en religion men på en person! Det er to vidt forskjellige ting. Jeg dømmer ingen for å tro på det de tror, for tro kommer av erfaring, ikke av menneskers overtalelses kunst.
Sist redigert av Vivendel : 28-07-07 kl 23:36.
Årsak: skrivefeil
|