|
Sv: Tror du det finnes engler?
Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.
Jeg har tidligere sagt i tråden at verden er ikke alt svart og hvitt, så du har rett i det. Men hva får deg til å virkelig tro på engler? Hvorfor skal du gidde å tro på engler? Hadde ingen fortalt deg hva det er, ville du aldri trodd på det. Hva med UFO og bortførelser av romvesener? Det er mange tusen som påstår dette, det finnes video og bilder på nettet. Tror du på dem?
Hva med gjenfødseler? Tror du også vi blir gjenfødt? Hvordan kan det da ha seg at vi blir flere og flere mennesker i verden? Hvor kommer nye "sjeler" fra? Hva med "ut-av-kroppen" opplevelser? Det er jo ganske mange som påstår å ha opplevd dette... tror du på slikt også?
Hvis engler er det eneste noen av dere tror på, hvorfor bare engler? Hva med andre religiøse eller åndelige skapninger? Engler er meldebud fra gudene, har dere fått noen beskjeder dere mener ikke kan stamme fra deres egne tanker?
Hvis en eneste person kunne vist at de har en eller annen form for overnaturlige krefter så ville den personen blitt styrktrik. Personen ville også vært ansvarlig for å rasere mye av de fysiske lovene som vitenskapen har kommet frem til. Man hører om så mye rart, hvorfor er det ingen av disse som virkelig kan vise frem disse "kreftene"?
Jeg mener det er fordi det bare er tull å vås og enkelte mennesker vil gjøre alt for å lure oss.
Jeg tror på mye rart jeg gitt. Passer ikke helt sammen med utdannelsen jeg driver og tar (psykolog) menmen. Det er kanskje litt forskjellige oppfatninger av "engler" ute og går og? For meg er det ikke snakk om noe "svevende" ubeviselig ting. Det er snakk om mennesker som har et slags "lys", en varme og krefter i seg, som ikke alle er så heldige å ha.
Mennesker som uten å gjøre så veldig mye for det, hjelper andre og gir varme til andre. Grunnen til at jeg TROR på det er at jeg VET det. Og jeg VET det, fordi at jeg har mange av dem i livet mitt. Det har vel alle? Noen kaller dem mennesker som har mye å gi, jeg kaller dem for engler.
Jeg tror ganske sikkert at som med all relegion, så er det snakk om krefter man har i SEGSELV, som man får frem, ved å tro hardt på at "guden", "englene" ol er der og hjelper. Jeg tror ikke at engler, som de vi ser på glansbilder, sitter i himmelen og titter ned på meg og gir meg det jeg vil ha.. Tror at jeg gir megselv det jeg vil ha, ved å tro på det og tiltrekke meg det. Litt vanskelig å forklare, men.. Det mener hvertfall jeg. Engler er på en måte et middel som gjør den prosessen enklere.
Nå driver jeg også med sånne skumle ting som f.eks tarot, som også blir sett på som en temmelig ignorant ting å faktisk tro funker. Har hjulpet mange mennesker med problemer de har i livet sitt og så lenge DET skjer, så er jeg storfornøyd
Det er ikke snakk om noe hokuspokus liksom. Og man kan jo på en måte sammenligne med atkinsdietten. Alle som ikke har LEST om atkinsdietten, som ikke vet noe om den annet enn at man spiser masse fett og lite karbohydrater osv, mener på at det er skummelt og farlig og huffamej. Det er ikke snakk om hokuspokus liksom.. Det meste har en naturlig forklaring, men folk vil liksom bare se det "skumle" Folk burde lese mer, tror jeg.. Man trenger ikke tro på ting man ikke tror på liksom, men man kan VITE litt mer om ting, så skjønner man at det ikke er noe å tvile på.
På en måte