Tråd: Om utroskap
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-07, 12:16   #35
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Om utroskap

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Jeg blir provosert fordi jeg føler meg beskyldt for å være uærlig bare fordi jeg ikke ønsker å ha sex med andre menn enn kjæresten min...

Virkelig? Hva er det jeg har sagt som får deg til å føle dette? Det er i allefall stikk i strid med hva jeg ønsker å få folk til å føle.

Jeg kan såklart ikke si med 100% sikkerhet at jeg kommer til å føle som nå i all fremtid, men sånn som jeg kjenner meg selv hittil i livet, så er det et dårlig tegn å ha lyst på en annen. Så mye lyst at jeg ønsker å gå videre med det. Dvs at følelsene ikke er akkurat der de burde være.

Min påstand er at dersom begge parter har frihet fra dag en i ett forhold, så økes oddsen betraktelig for at begge kan leve et langt og godt liv med hverandre. Men ikke alle vil klare dette, men da skyldes det andre ting enn friheten.

Klart jeg kan synes at noen er sexy og alt det der, men det er stor forskjell for meg fra det og å faktisk ville gjøre noe.

Naturligvis.

Jeg blir provosert fordi du fremstiller ditt syn på dette som "den perfekte verden" men det er ikke den perfekte verden for meg

Hvordan vet du det? Det er nemlig min påstand at man må ha prøvd begge deler før man har et korrekt sammenligningsgrunnlag. Og det tviler jeg litt på at du har? Uansett synes jeg ikke du skal bli provosert av andres meninger. I allefall ikke når meningen er å avskaffe løgn og utroskap.

Jeg blir ikke provosert fordi jeg innerst inne vil være utro/ vil ha sex med andre...

Flott.

Men, om man føler det er så viktig for en å ha flere sexpartnere, så er jeg enig at det er bedre å være ærlig. Ikke sikkert det blir godtatt, da. Men ærlighet er bra, for sidesprang har det med å bli oppdaget tilslutt

Nå er det ærlighet jeg forfekter, ikke sidesprang. Selv om jeg også er åpen for livets realiteter. Men det er altså sekundært.

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat