|
Sv: Tror du det finnes engler?
Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.
Hvorfor må det være NOE, fremfor INTET? Hvorfor tror du det er NOE?
Og hvorfor tror du det er INTET, og ikke NOE??
Det er vel ikke så unormalt å se mennesker man er glad i eller savner. Jeg kan ikke huske et konkret tilfelle men tror nok jeg har gjort det i våken tilstand, ellers har jeg gjort det mye i drømmer. Jeg tror gjerne at du har sett bestemoren din, men jeg tror heller ikke det er NOE annet enn hjernen din som har skapt dette bildet av henne.
Godt mulig det, og jeg mener heller ikke at det "noe" jeg snakker om, nødvendigvis er noe annet enn noe hjernen min skaper...
Men like virkelig var det uansett!...
Og jeg SÅ henne....Om hun virkelig VAR der, eller om jeg skapte henne, har ingen betydning...
Hun var der for meg..og det føltes godt...Uansett hva grunnen måtte være..
Ganske typisk å si at dem som ikke er åpne er ikke mottakeliger for "åndelige" opplevelser. Jeg har opplevd "åndelige" opplevelser og vet hva det er, det er bare ønsketenkning og spill for galleriet.
Hvordan vet du det??
Dette er din oppfatning av opplevelsene du har hatt...
Og spill for hvilket galleri?
Klart det kan føles godt, men det er ikke annet enn hva man gjør det til selv. Man kan oppnå de samme, om ikke bedre, følelsene ved å virkelig forstå hva det innvolverer. Det er lett å ha en "åndelig" opplevelse med seg selv og naturen, men det er ikke noe utenom den fysiske verden og det er heller ikke noe gudommelig.
Jeg forstår helt ærlig ikke hvem du tror du er, som kan lire av deg dette her jeg?..
Kanskje det oppfattes guddommelig for noen?..
Jeg er ikke reiligiøs selv, som nevnt over her....
Men jeg er da åpen for at alt i denne verden ikke kan bevises vitenskapelig!
Jo mer man søker i vitenskapen jo større kjærlighet vil man begynne å føle til verden og livet man lever. Som du sier så er vi bare en dråpe i havet og vi som individer kan umulig forstå særlig mye av hvordan den virkelige verden fungerer.
Hvorfor tror du at du forstår så mye mer enn alle oss andre?
vi har alle vår oppfatning av saker og ting...Og hvem har retten til å fortelle oss at vår oppfatning er feil?..
Ting kan diskuteres ja, men man kan ikke bestemme hva andre skal tro, eller mene at man vet bedre.....
Jeg er ikke naiv nok til å tro at jeg kan forstå alt eller at vitenskapen har alle svarene idag. Men vi har intet annet instrument å forholde oss til, hvis vi skulle følge spåkoner og trollmenn så ville tyngdekraften vært opphevd og vi ville alle flydd rundt sammen med engler og demoner.
Dette var vel flåsete sagt synes jeg...
Og provoserende..men det vet du vel også...
Er ganske sikker på at det finnes andre levende organismer ute i verdensrommet, har stor tro på at vi kan finne noe på Mars .
Du skal få ha dine meninger, absolutt, men ikke rakk ned på andre som synes eller mener noe annet...
Vitenskapen har mange svar-ingen tvil om det, men jeg tror også det er ting der ute, som vitenskapen ikke kan bevise....
Og hvorfor tro og religion må henge sammen, forstår jeg ikke...
Det kommer jo helt an på hva man tror på!...
|