|
Sv: Tror du det finnes engler?
Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.
...Bønn fungerer heller ikke (bevist gang på gang at bønn har 0 effekt), til gud, engler, demoer eller hva som helst. Man burde heller prøve å stå mer på egne ben og stå inne for de avgjørelsene og valgene man tar. Ønsketenkning gjør ingenting virkelig, men det kan nok gi en god følelse hos enkelte, men hvor ekte og realistisk det er, stiller jeg nå spørsmål til...
Sånn nå har jeg sagt mitt og vil ikke argumentere mer. Det er ikke mulig å komme igjennom hos religiøse mennesker. Tror man på engler, er man mer eller mindre religiøs i en aller annen form.
...
I min verden handler bønn om å finne styrke til å stå i egne valg, ikke finne begrunnelser for dem.
[quote=Sondre;310400]...
Det er jo ingen hemmelighet at troen på overnaturlige evner faller drastisk generelt sett med utdannelsen. GENERELT SETT sier jeg, finnes nok av smarte mennesker som er religiøse, men folk flest.
...quote]
Så fint da, å få "passet sitt påskrevet " slik. Det er mye som "er sånn, generelt sett" uten at jeg lar meg hefte ved det og tillegger folk utdannnings- og refleksjonsnivå ut fra slike generelle trekk/funn. Men, jeg må være ærlig å si at mine fordommer mot folk som er bastante og må ty til sitater og absolutter, uten vilje til å diskutere etter å ha sagt sitt, ja de bobler like under overflaten nå.
Uansett, beste hilsen BiB som unner deg erfaringer av det mer uforklarlige slaget 

|