Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-07, 10:18   #19
Sondre
Medlem

Sondre sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du det finnes engler?

Vil også bare legge inn noen quotes fra artikkelen på VG.no som skal få lov til å tale for seg selv:

"- Dette er et tegn på at mennesker har et mer åpent verdensbilde enn for 20-30 år siden. Åpenhet rundt det mysteriøse har vært en tendens lenge, mener Skjevesland."

"- Folk er mer åpne for det som er uforklarlig og av ufornuftsmessig karakter i våre dager, sier han."

"Nær halvparten av nordlendingene har troen på overnaturlige evner, mens andelen er lavest i Oslo og på ytre østland. Ifølge biskop Holm er det ikke tilfeldig at nordlendinger stiller seg mest positive til prinsesse Märthas evner.

- Troen på Gud og krefter utenfor en selv har stått sterkt i nordnorsk kultur så lenge jeg kan huske, forteller han."

Det er jo ingen hemmelighet at troen på overnaturlige evner faller drastisk generelt sett med utdannelsen. GENERELT SETT sier jeg, finnes nok av smarte mennesker som er religiøse, men folk flest.

40% støtter Märtha på VG, 60% støtter henne på forumet...

themonk, engler stammer fra religioner, det finnes nok av mennesker som idag prøver å finne på nye "ting" og tar med seg overnaturlige elementer fra religioner. Men hvis noen tror på engler idag, spesielt dem som aldri har hatt noen opplevelse personlig, må jo kunne begrunne sin tro litt bedre og årsak.

Kommentar til VG artikkelen:
Hvordan er det mulig å kombinere fornuft med ufornuft? Enten er man rasjonell, eller er man ikke. Vet at verden ikke er svart og hvitt, men det burde vært grenser...

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat