|
Sv: Om utroskap
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
menn finner alltid en årsak til sex med andre enn kona.....
men spør hvem som blir sjalu hvis kona drømmer om noen andre enn mannen!!!!
Dessuten er sex en handling, ja
men det er en handling som forteller mer enn ord kan beskrive
det forteller hvor mye jeg elsker vedkommede
kan ikke ha sex med en person jeg ikke er glad i jeg
menn er sikkert enklere i hodet på den måten
Hmm. Det er vel ikke bare menn som er utro såvidt jeg vet, så dette gjelder vel alle. Hvis forholdet er preget av eierskap og sjalusi er det sykt i utgangspunktet etter min standard. Men nå er det jo heller regelen enn unntaket sånn som det ser ut i dag. Det er veldig vanlig med elsk- og hatforhold, med drama og sjalusi og hele pakka. Når partneren er valgt for å fylle et behov for sex, status, penger, en kjernefamilie (osv) blir det aldri ekte kjærlighet sånn som jeg ser det. Hvis sex sier deg hvor mye du elsker noen så har vi rett og slett en ganske ulik oppfatning av kjærlighet.
Dersom man ikke ser på sex, forelskelser og denslags som definerende for kjærlighet så kan man jo ha et flott forhold som ikke har de tradisjonelle grensene for utroskap. Det kan sikkert være veldig frigjørende for sjela, selv om det bare fungerer for et liten andel mennesker. Er det riktig å mene at de som velger å bryte med normene (sånn som Thorwald tydeligvis) tar feil, og at det som er mest vanlig er riktig?