|
Sv: Tror du det finnes engler?
Iset, det er klart man skal være åpen for ting. Men det finnes ingen grunn til å tro på noe slikt som dette. Det er likestilt med bortførelser av romvesen. Det at enkelte kan tro at de har sett engler kan ha mange naturlige forklaringer...
Bønn fungerer heller ikke (bevist gang på gang at bønn har 0 effekt), til gud, engler, demoer eller hva som helst. Man burde heller prøve å stå mer på egne ben og stå inne for de avgjørelsene og valgene man tar. Ønsketenkning gjør ingenting virkelig, men det kan nok gi en god følelse hos enkelte, men hvor ekte og realistisk det er, stiller jeg nå spørsmål til...
Det er ingen vits å legge forskjell på engel, ånd, gud, sjel, spøkelse, det er samme oppspinnet og går under samme hatt i min bok 
Sånn nå har jeg sagt mitt og vil ikke argumentere mer. Det er ikke mulig å komme igjennom hos religiøse mennesker. Tror man på engler, er man mer eller mindre religiøs i en aller annen form.
Husk at ting som mange mente var overnaturlig før i tiden, er i dag godt forklart av vitenskapen. Husk også at det er mange overnaturlige elementer i bibelen og andre religioner som ikke lengre er "gjeldende". Hvorfor ikke det mon tro? Snart er vel verden tom for engler også...
|