|
Sv: Om utroskap
Opprinnelig lagt inn av AnnaV, her.
Har skrevet en liten greie - som IKKE har skjedd - men som jeg kanskje engang viser en partner og spør - hva om dette hadde skjedd deg? Regner meg han ville blitt rimelig grønn i trynet ...
Dealen til typen min og meg er - Er det OK at den andre gjør det samme - er det helt greit for deg? Hvis nei - dont do it. Så om han skulle komme i en slik situasjon, håper jeg han ville huske mine beskrivelser som under og vel, gått hjem - alene....
Noen formeninger?
Jeg synes avtalen mellom dere er uklar. Jeg selv er liberalist og tilhenger av at man skal være frie glade kåte individer også i forhold. Så jeg er ikke for å sette hverandre i bur. Dermed er det fritt frem for sidesprang, hvis ønskelig, for begge parter. Så om typen din er liberalist kan han si ja til denne avtalen, være ute med andre kvinner, mens du tror at han ikke gjør noe galt. Så avtalen er i mine øyne uklar. (Men i dette tilfellet lurer han deg med overlegg for å få ligge med andre kvinner, noe jeg slettest ikke synes noe om).
Det er jo helt ok om mennesker blir enige om at sex med andre er uakseptabelt. Det er en nokså klar avtale, under forutsetning av at man definerer hva som er sex.
Jeg selv vil ha et forhold basert på gjensidig tillit, hvor begge parter erkjenner at vi er et produkt av en biologiske prosess, og at det ligger i vår natur å ønske sex med andre. En erkjennelse av at vi mennesker ikke er skapt for å være monogame, men at dette er tillært adferd.
Synes min ordning er både ærlig og real.

|