Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-07, 14:07   #2
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Overvekt i familien?

Jeg tror det er litt gener, og ganske mye matvaner som spiller inn her... Pappa har alltid vært det jeg vil kalle normal... han har alltid vært det. Han er ikke slank, men heller ikke spesielt overvektig. Han er ganske aktiv uten at han trener, men har mange aktive hobbyer (Hytta på fjellet, hvor han er mye ut og går og ute på fisketurer, de har hus, så han gjør alt av snømåking og gressklipping, pluss vedlikehold osv)

Mamma har anorexi, og er selvfølgelig kjempetynn. Hun er ikke syk nå, som hun var før hun fikk barn, men det skinner igjennom i perioder. Hun har aldri snakket om slanking vekt osv med oss, og hun lagde alltid "sunn" mat, og spiste sammen resten av familien... Problemet nå er at hun ikke greier å legge på seg... Hun er vel ca 168 cm høy, og veier rundt 45 kg...

SØstern min er slank. Hun har lett for å gå ned "ferie-kg" sine, og har aldri vært nødt til å være aktiv for å holde seg slank. Hun spiser masse godteri, snacks osv uten å legge på seg...

Jeg derimot er overvektig som den eneste i min familie. Jeg har spist det samme som de andre,men lite sukker. Jeg har vært mye mer aktiv enn søsteren min. Alikevell har jeg blitt overvektig. Men jeg er også den eneste med PCOS da, så jeg velger å tro at mye av "skylden" for min overvekt er genetisk...

Sist redigert av jeef-micro : 22-07-07 kl 14:18.
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat