Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-07, 19:33   #72
reidun50
Medlem

reidun50 sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 68
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Dette er det teiteste jeg har sett!!! - iallefall idag.

Med en BMI på 35 og vel så det var det klart at jeg måtte gjøre noe med meg selv!!! Kroppen min har ikke godt av all denne ekstra ballasten, og det oppstår plager i søkk og kav.
Verdensmester? Hallo, mitt første mål er å bli mester i mitt eget liv!!! Andre får ta seg av verden.

Ketolysekuren er IKKE laget for verdensmestere, men for folk som har en BMI over 30, og som sårt, av helsemessige årsaker trenger å gå ned MAAANGE kilo. Torkil skriver i boka at folk med sykdommer bør ta kontakt med lege før de starter med kuren. Diabetiker MÅ gjøre det! Folk som i utgangspuntet er friske trenger ikke gå til lege, men det er ikke anbefalt å gå på kuren i lenger enn seks måneder. Føler en seg frisk og kanskje helst har snakka med legen sin, kan en fortsette lenger enn seks måneder.

Jeg har prøvd mange kurer og FOR FØRSTE gang føler jeg ikke at jeg er sulten hele tida, føler ikke suget etter noe godt jeg kan bruke "kosemerker" på osv. Det er jo ikke meninga at jeg skal gå på ketolysekur resten av livet, da blir det vel skadelig, Når jeg har gått ned det jeg trenger, skal jeg på et kosthold som stabiliserer vekta mi. Det må vel være sunnere totalt sett????
Dette tror jeg på, selv om jeg står stille nå, vet at det vil løsne bare jeg holder ut.

Lykke til til alle oss overvektige slitere.

Mål: Midje???
1.delmål: Kanskje 85 kg (minus 20 kilo)
Men viktigst for meg at det går litt innover i midja!
reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat