Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-07, 13:04   #68
Siss1
Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 53
Siss1 er ny på veien

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av Ullabulla, her.

Dette var et meget interessant innlegg - takk for at du ville dele dette med oss.
Et lite spørsmål: Du skriver at din venninne de siste tre måneder ikke spiste noen karbo bortsett fra salat og grønnsaker. dvs. at hun tross alt fikk litt karbo. Vet du hvor mange karbo hun fikk pr. dag? under 10 karbo/under 15 karbo?

Hei! Jeg vet dessverre ikke nøyaktig hvor mye hun får i seg, men vet hun følger det som står i boken "Best uten brød" hvor det anbefales 72 gram pr dag. Hun får ikke i seg så mye, det vet jeg, jeg vil tippe at det ligger rundt 20-50 alt ettersom.... Dette har som sagt også veldig god virkning på diabetesen hennes. Noe som også er viktig for hennes almenne tilstand.

Jeg hadde igrunn ikke så veldig lyst til å skrive om dette, men følte meg ganske provosert av trådstarter her at jeg bare måtte! Dette er jo et ganske sårt tema for meg, min venninne og jeg er veldig nært knyttet, hun er bare 36 år, så dette er tøft! Men dette er såpass viktig å dele syns jeg, da både min venninne og jeg er (og legen også) 100% sikker på at kostholdet her har gitt kreftcellene en kamp!!
Skal prøve å holde dere oppdaterte i forhold til hvordan det går og hvordan legen involverer seg i forhold til kosten.

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat