Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-07, 10:26   #65
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Hei Vintage ( som jeg mistenker for å være den samme som sender spørsmål om dette til min E-post)
her et av svarene han/du? fikk:

Ketose er ikke en ufullstendig fettforbrenning, men en alternativ fettforbrenning som kroppen har innebygd i tilfeller kosten inneholder lite karbohydrat. Dette gjør blodet en anelse ”surt” dvs Ph senkes litt. Ketoner er negative molekyler og den lille del som slipper ut med urinen ”trekker med seg” positive molekyler. Det er grunnen til at en av ketolysetablettene inneholder kalsium som skal justere tapet av kalsium.

Denne situasjon er naturlig for kroppen, og må ikke sammenliknes med ketoacidosen som er livsfarlig for Type I diabetikere. Det er de samme ketoner som er i blodet, men den biokjemiske herkomst er diametralt motsatt.

Jeg håper dette gjør det lettere å forstå.

Vennlig hilsen
Torkil P Andersen

Kroppen bruker normalt sukker og fett om hverandre som brennstoff. Når man er på slankekur med kostindusert ketose, har man bare fett til forbrenning i form av ketoner. Kroppen holder blodsukkeret normalt, men kan ikke skaffe nokk til kraftanstrengelser, hvorfor man ikke kan drive annet enn moderat mosjon mens man er på kuren ( med store individuelle variasjoner basert på treningsnivå før man starter på ketose-kur). Basalbehovet for glukose skaffes fra nedbrytning av protein - aminosyrer. ( dietten inneholder så rikelig at ikke musklene forsvinner, faktisk øker de fleste på ketolysekuren muskelmassen litt på grunn av økt mosjonsaktivitet)

At lever, nyre og hjerne tar skade av kostindusert ketose ( hos voksne, normalt friske personer uten Diabetes type I ) ber jeg om vitenskaplig dokumentasjon på. Takknemlig for henvisning til studier i solide medisinske tidsskrifter som beviser dette.

I Slank med ketolysekuren finnes det henvisning til de mest solide, medisinske eksperter, som har gjennomgått alle vesentlige, vitenskaplige undersøkelser på området. De konkluderer med at det ikke er farlig å slanke seg med kostindusert ketose.

Vanlige misforståelser:

• Kostindusert ketose og ketoacidose er det samme
  • Kostindusert ketose skader nyrer, lever og hjerne
  • Fettet i dietten øker kolesterolinnholdet i blodet
Jeg har sjekket 50 personer på ketolysekuren, ingen hedde endring i lever og nyrefunksjon etter 7uker på ketolysekuren, alle som fulgte kuren "etter boken" fikk bedre kolesterol/lipidverdier.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat