Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-07, 01:50   #56
Siss1
Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 53
Siss1 er ny på veien

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Hei! Orker egentlig ikke inngå i noen diskusjon, men dette MÅ jeg bare kommentere!! Mye som har blitt sagt her, og jeg vet ikke hva som er rett eller galt, men jeg følger magefølelsen, (og kroppsfølelsen min ikke minst!!) og tar til meg det jeg får av informasjon og fornuftig, logisk tekning!! Jeg så et program på tv (husker dessverre ikke hvilket, men det er sikkert mange av dere som så det!) hvor lavkarbo ble diskutert av leger og forskere. De tok en gruppe barn/ungdom som gjorde det dårlig på skolen og ga de frokost som besto av fett og proteiner. Etter bare noen mnd hadde de forbedret skolekarakterene med over 40%! De skjønte mye mer enn de gjorde før!! Så hjernen trenger tydligvis IKKE karbohydrater for å fungere!

Av egen erfaring kan jeg nevne at min beste venninne, som alltid har levd et meget sunt liv både med trening og kosthold, har diabetes type 1 (må ha insulin). Hun er ca 164 høy og veier mellom 52-56 og har alltid gjort det og holdt seg meget stabil, og er ekstremt flink med diabetessykdommen sin. Dessverre har hun også nå kreft, en meget alvorlig form, og har gått på cellegift i 1 år og 7 mnd. Hun bestemte seg, i samråd med ernæringsfysiolog og lege, å legge om kostholdet sitt for å se om det kunne ha en god effekt. Hun har nå de siste tre mnd ikke spist noe karbo (kun iform av salat og grønnsaker) og ikke noe sukker. Hun har redusert insulindosen sin betraktelig, blodsukkeret er merkbart lavere og mer stabilt, og det beste er at siste legeundersøkelse viste betydelig reduksjon av kreftsvulstene!!! Kreftsvulster lever primært av karbohydrater og sukker (dette er det enighet om blant leger) og hun prøver rett og slett å sulte dem ut av kroppen!!! I tillegg har hun faktisk ikke gått ned noe særlig i vekt, antaglig fordi kroppen er der den vil være!! Og hun har aldri følt seg bedre.....!!

Dette ble fryktelig langt, men måtte bare få det ut...takk til alle som gadd å lese!

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat