|
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)
Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.
Nå synes jeg dette gikk litt over stokk og stein. Vedkommende som startet innlegget har da ikke gått til personlig angrep på noen, men forsøkt å komme med informasjon så godt han kan.
Derimot svares det av mange med personlige angrep.
Kan vi ikke holde oss til sak og ikke person? Det blir litt i overkant dette syns jeg.
Eller har jeg gått glipp av overtramp fra denne personen som hjemler de sterke personlige angrep?
Litt enig, selv om jeg ikke akkurat synes hovedinnlegger var særlig saklig heller. Men det er nok av usaklige motsvar her i tråden, så jeg synes det er litt trist at vi ikke kan diskutere som voksne mennesker. Men nok om det. Nå leser sikkert ikke Vintage her mer, men jeg vil bare si at jeg synes det er litt rart at det blir nevnt mangel på utholdenhet her, når jeg faktisk aldri har hatt mer energi enn det jeg har på lavkarbo. Jeg har MYE større utholdenhet på trening enn det jeg hadde før, jeg orker MYE lengre og kraftigere treningsøkter både når det gjelder styrke og kondisjon. I tillegg er jeg mindre klønete, jeg er mer klar i hodet og jeg har bedre reaksjonsevne. Jeg har også bedre helse enn noensinne, sover bedre, er kvitt PMS, har regelmessig menstruasjonssyklus, renere hud og mye annet.
Jeg er litt nysgjerrig på hvordan man kan mene at et lavkarbokosthold er mindre bra for kroppen når man får slike positive effekter av det? Er det kroppen min (og mange andres) som kanskje er unik?