Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-07, 14:55   #34
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)

Opprinnelig lagt inn av vintage, her.

Jeg skjønner jeg er uønsket her, jeg vil bare si at jeg har diabetes å stri med og den krever disiplin, noe den har til felles med overvekt. Mitt råd til overvektige må være; skaff fokus på annet enn mat, kutt ut dietter, tren/øk aktivitetsnivå, diskuter annet enn neste måltid ellers kommer dere til å se ut som yokohamafendere hele bunten.
Dere skal få slippe å høre mer fra meg

Det stor forskjell på å ha Diabetes 1 og diabetes 2. De med diabetes 2 har vertfall mye å hente fra et lavkarbokosthold, der de ofte kan klare seg med mindre/ uten medisiner. Det må vel være bedre enn å være på et høykarbo kosthold med medisiner?

Og som andre sier, det er stor forkjell på de ulike lavkarboretningene. Er ingen som skal være i ketose resten av livet, som regel så er en bare det i vektreduskjonsfasen, mens når en er i vedlikeholdsfasen så øker en på karbohydratene. Lavkarbo kan faktisk være helt oppe i 150 kh. pr dag!

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat