Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-07, 07:55   #24
tech
Medlem

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 37
tech er ny på veien

Sv: Veiing av kroppen

Jeg tror at for mange kan det være greit å begrense veiingen til en gang i uken, presset blir mindre da. Det stemmer for meg og, men jeg velger å gjøre det annet fordi jeg egentlig vil ha full oversikt selv om det kanskje er umotiverende for meg. Og det tipper jeg det er mange som gjør, men hvis presset blir for stort/motivasjonsfaktoren for liten ville jeg synket fokuset på vektnedgang.

Når det gjelder vektnedgang skriver jeg under på det Torkil sier, vekt er _ikke_ alt, husk at du trenger ikke å stresse på lavkarbo, du kommer i mål før eller senere og i mellomtiden kan man jo bare nyte livet og fokusere på det positive (som er alt for mye på lavkarbo )!

En ting man kan legge i bakhodet er at det er faktisk bra med sakte vektnedgang, jo saktere jo mindre press legger man på huden, og jo lettere følger den med nedgangen. Og i tillegg synker risikoen med å mislykkes ganske mye.

Så, for å oppsummere: det er ikke noe i veien med å ta det "med ro". :-) Jeg følte nesten jeg måtte skrive litt om motivasjon her, siden jeg vet hvor viktig det er både for å lykkes og for selvtillitten.

tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat