Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-04, 00:59   #10
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Store og store... Hva menes egentlig med store? Når man kjøper multivitaminer i Norge får man verdens laveste doser, doser som faktisk ligger på det MINIMUMET du trenger når du er frisk. Er du gravid, trenger du MER, derfor syns jeg det er alt for lite med normal dose. Jeg tok dobbel dose + prøvde å spise mye frukt og grønt i tillegg.

Det er jo faktisk når du er gravid du BØR ta større doser (ikke FOR mye av de fettløselige, men en god dose) fordi fosteret krever utrolig mye av kvinnekroppen.

Du har vel et poeng der.
Men man skal vel ikke UKRITISK ta store doser med vitaminer når man er gravid, da Iset ! Og med store doser mener jeg ikke en multivitaminpille fra Collett .
Du har kanskje litt mer kunnskap her enn de fleste av oss, men mange kan ikke så mye som deg. På samme måte som man ikke ukritisk skal putte i seg masse urter man ikke vet noe om, tror jeg da. Men jeg er altså ingen som helst ekspert...

marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat