|
Sv: Opdatering av akryl-neglpåsetting for en uke siden..
Opprinnelig lagt inn av Vivendel, her.
Siste ordet er ikke sakt i denne saken...
Jeg er utdannet negldesigner ved Magnetic Akademiet i Bergen, og mener at det er tynne myke negler som er problemet. Gele er ment til å brukes på de mykeste neglene og derfor funker gele bedre enn akryl, så sant den ikke legges på for tykt. Jeg vil annbefale at du senere bruker gele til å starte med, men kan fylle på med akryl. Hvis neglene blir tynnere er de kunstige neglene ikke fjernet rett. De må ikke rives av! !
Det kan være at neglene føles som mykere fordi du har vennet deg til harere negler.
Jeg tror at en som setter på negler til kr 300.- på 40 min slurver så det holder. Dersom en ikke fjerner huden som legger seg oppå neglen (eponychim) ved cuticle med en salve, vil den bli liggende under og løsne akrylen/geleen, og det er det jeg tror du har opplevd her. Å gjøre et godt grunnarbeid er det viktigste for et godt resultat.
Du får det du betaler for...
Hei på deg
Takk for ditt svar Fint med litt tyngde i innspillene, flott!
Du sier: "Jeg tror at en som setter på negler til kr 300.- på 40 min slurver så det holder."
Jeg kan nevne at hun gjorde alt riktig når det gjaldt nøye rensing av neglene/fjerning av huden som legger seg oppå neglen! Dette kan jeg si med stor sikkerhet, for jeg har jo fått gjort dette mange ganger tidligere, men da har jeg erfaring med gele og ikke akryl, og vet hvor viktig det er med et rent underlag. Mange av mine venner går til denne samme negldesigneren, FORDI hun, ja, er billig, men også fordi hun har en spesiell teknikk og hurtighet vi aldri har sett før! De jeg kjenner har ALDRI hatt det problemet som jeg fikk med at de løsnet, bare jeg faktisk, og jeg har tynne negler. Hun er spesielt kjent for sin dyktighet og teknikk og har enormt med mange og fornøyde kunder som faktisk er villig til og reise langt for og få akkurat henne. Jeg har selv sett med egne øyne neglesignere som er nøye og flinke, men bruker lengre tid en hun jeg snakker om. Poenget er at hun har greid og utvikle en hurtighet som IKKE går på kompromiss med det og være nøye.
Har du noen ganger sett noen i fiske industrien som skjærer fileter? Når man begynner i jobben går det i greit tempo, men de som går inn for og være spesielt raske utvikler en teknikk som er fantastisk hurtig, men nøye! Jeg kan forstå at du kanskje ikke tror det er mulig og være nøye og hurtig samtidig, sett fra ditt ståsted og erfaring med negler, men jeg kan forsikre deg om at det er det! Jeg kan ikke si annet enn at du får tro det når du ser det selv. Bare ønsker og legge til at selv om en selv ikke kan forstå at en ting er mulig, er ikke det det samme som at det ikke er
det .
Jeg var nemlig meget skeptisk selv, når det gjaldt henne, og etter det du selv sier: "... mener at det er tynne myke negler som er problemet. ",
så er det at jeg har tynne myke negler grunnen til at akrylen nok ikke satt så godt på meg.
Når det gjelder gelenegler eller andre typer, så har du aldeles rett! Det selvfølgelig viktig og fjerne disse på en korrekt måte. Alle som har fått revet av en negl (voooondt ) VET at da løsner det lag av negl som gjør neglen veldig myk, utsatt og også kan bli infisert. Så ja, veldig enig med deg om at det er enormt viktig og gjøre dette på den rette måten og ved og ta pauser så neglen får hvile innimellom. Jeg har brukt løsnegler i snart ti år uten problemer nettopp fordi jeg er svært nøye med hvordan de blir fjernet og vedlikeholdt, og har erfaring med dette uten og være negldesigner selv, men man lærer jammen mye ved og lese seg til mye og ved egen erfaring. Når det er sagt skal man aldri undervurdere den kunnskapen dere utdannede negldesignere sitter med, bare så jeg ikke blir misforstått på dette
Jeg har hele livet mitt hatt tynne negler. Selv da jeg var frisk som en fisk. Og da mener jeg negler som er tynne, fliser seg opp, deler seg lett når de har vært i kontakt med vann. Jeg har tatt vitaminer og tilskudd for dette over konsekvente lange perioder uten og få noe resultat av dette. Det er dessverre mange jeg vet om som plages med tynne negler fra naturens side som ikke får gjort noe med det hverken med vitaminer, mineraler eller andre metoder som reklamen desverre lurer en til og tro skal fikse problemet. Mange er plaget med kroniske tilstander de ikke kan bli friske av ved og ta en pille eller krem. Mange sliter også med skjøre negler, og de treffer du sikkert mange av og som trenger gode råd fra dere som faktisk jobber med negler hver eneste dag. Jeg vet dere kan hjelpe mennesker slik at problemene deres ikke blir værre ved at de ikke behandler neglene sine riktig. Jeg vet også at en del av deres utdannelse omhandler hvordan man kan avhjelpe problemer med neglene, og vet av egen erfaring at dette er noe man aldri kan slutte med. Det krever vedlikehold og stell, for korte som lange negler, falske negler eller ikke. Så i det store og det hele er vi fullstendig enige du og jeg. Synes det er flott at du som utdannet negldesigner tar deg bryet med og komme med innspill, for det er med på og nyansere bildet, så takk skal du ha!
Ps. Takk for tipset med og begynne med gele og etterfylle med akryl, hørtes ut som det er noe jeg kan prøve...