Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-07, 00:55   #2
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 59
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hei, takk og velkommen til meg :D

Opprinnelig lagt inn av 01jun07, her.

...Jeg har enda ikke hatt noen sprekk, er veldig streng med karbs, men det ser ut som at jeg tåler en del, iallefall borti 40 på en dag tror jeg.

Er det sånn at hvis man sprekker så må man ta allt på nytt?
...
Til og med vann har blitt mer "flatt" om jeg kan si det. Så det har ført til at jeg drikker nesten bare cola zero, og fun light saft, mest saft, ikke så mye brus.....Så da lurer jeg på. Hvis jeg reagerer negativt på det stoffet, vil jeg få stagnasjon, eller reduskjon i vekttapet, eller er har dette en sammenheng med hvor mye saft jeg drikker? hadde vært greit om det gikk rett på å ga full stagnasjon, for da vet jeg raskere om jeg kan drikke det eller ikke..
(men har kutta ut saft og brus etter i dag da, men hadde vært greit å vite.)

Så over til det som bekymer oss alle.. Vekta..
4 mai var jeg 156Kg.....Rundt 2 eller 3 juni fikk jeg pakken med strips, var i ketose allerede da. Målte meg rundt 1-2 Juni, veide da 150kg.

Siden den gang har jeg gått ned til 144 Kg, og det var målt 29 Juli. Tingen her er at jeg faktisk er skuffet. ....Så jeg lurer jo da på om det er noe jeg gjør feil, eller som jeg kan gjøre bedre. Jeg har hatt over normalt med aktivitet/trim, jeg har vært flink med karbene, ikkeno sprekk, og grei kost tror jeg.. Eneste må være at jeg ikke er veldig flink til grønnsaker og salat, ikke mer enn annenhver dag.. eller kanskje jeg kan si annenhver dag.
Hva kan jeg gjøre for å øke vekttapet? har nå kuttet saft og brus, prøver å variere mer med grønnsaker..
Eller er det bare at kroppen min "tåler" kuren for godt?

Har småregna, og ser at jeg må holde kuren i 80 uker for å komme ned på 105 kg... og det er _litt_ demotiverende..

...Eller burde jeg heller vente med hele greia til vekta er kommet lengre ned, og så prøve meg på trening?

Hei og velkommen!

Ingen faglig ekspert på dette, men har definitivt praksiskompetanse.

Skal prøve å svare ut fra det jeg vet har fungert for meg.

Sprekk er nettopp det, sprekk. På en diett som dette kan man ikke skeie ut, du rykker mange dage rtilbake om du skeier ut en dag.

Jeg må passe utrolig godt på karbeinntaket, 40 synes jeg høres mye ut, men der kan andre være uenig med emg. Grønt MÅ du spise, HVER dag (selv om jeg har nesten ikke noe i mitt kosthold, men det er ette rnøye prøve- og feile- og samtidig dokumenteremetoden). Jeg tåler ikke kunstig søtstoff, da bremser nedgangen utrolig.

Har du vært i ketose siden du fikk stripsene?

Når det gjelder trening har jeg ikk ebegynt ennå, men det skal ikke hindre deg om du er motivert. Gå inn i forum og sjekk ut trådene om trening, der vil du finne mye info.

mvh meg

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat