Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-07, 23:50   #1
01jun07
Medlem

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 46
01jun07 er ny på veien

Hei, takk og velkommen til meg

Fant ut nå at jeg måtte registrere meg her, har snikt bra mye her inne siste måneden.

Først: Takk til alle for mange innholdsrike, informative og motiverende innlegg, replys og diskusjoner.

Såh: Tar det litt sånn fra begynnelsen av, spørsmål utheves, sån i tilfelle noen har lyst å svare på dem

Jeg startet med sånn "ikke spise karbohydrater" kur 1 juni etter tips fra folk jeg kjenner. Fant forumet her ganske kjapt, og etter litt til og fra valgte ketolysekuren. Bestillte vitaminer, stips, bok og soyamix samme dag (derav navnet).

Det jeg synes har vært værst til nå er faktisk de første dagene, spiste mat, og var like sulten igjen. Ser nå at hvis jeg skal sprekke så må det være i begynnelsen av en kur. Jeg har enda ikke hatt noen sprekk, er veldig streng med karbs, men det ser ut som at jeg tåler en del, iallefall borti 40 på en dag tror jeg.

Er det sånn at hvis man sprekker så må man ta allt på nytt? de første forferdelige dagene, svimmelheten, og "slitenheten"?? var veldig sliten og uttaforr de første ukene. Hadde ikke ork til noe, og var nokså deprimert.
Er dette å være deprimert i begynnelsen vanlig? Eller kommer det av at kroppen ikke får karbohydrater? ser nok nå at jeg har hatt stort behov for det!, har tildligere spist mye brød, poteter, ris og pasta.. faktisk mer det enndet enn annen mat.

Jeg har også merket at i begynnelsen av kuren, mens det føltes så feil å spise eggerøre og bacon til forkost, og kun kjøtt og salat til middag, så smakte kjøtt "normalt", nå i de to siste ukene så har smaken av kjøtt blitt mer "dvass". Mat jeg vet jeg liker, mat jeg har spist hundre ganger før, er blitt mer smakløs.

Til og med vann har blitt mer "flatt" om jeg kan si det. Så det har ført til at jeg drikker nesten bare cola zero, og fun light saft, mest saft, ikke så mye brus. Er dette med vannet normalt? andre som smaker på det merker ingen forskjell, og jeg VET vi har godt vann.... På toppen av det hele fant jeg ut I DAG at light produkter ikker er bra pga det asapa-ettellerannet stoffet. Så da lurer jeg på. Hvis jeg reagerer negativt på det stoffet, vil jeg få stagnasjon, eller reduskjon i vekttapet, eller er har dette en sammenheng med hvor mye saft jeg drikker? hadde vært greit om det gikk rett på å ga full stagnasjon, for da vet jeg raskere om jeg kan drikke det eller ikke..
(men har kutta ut saft og brus etter i dag da, men hadde vært greit å vite.)

Så over til det som bekymer oss alle.. Vekta..
4 mai var jeg 156Kg. vurderte slankings, men fant ikke motivasjon. SNakket med noen venner, som fortalte om karbohydratslankings.. etter 17 mai kutta jeg karbs, spiste bare koteletter, kylling, kjøttdeig(MASSE!!! nam nam, mistenker at de lurer litt på meg på rema.. har handlet MYE kjøttdeig der siste mnd... ) frem til 1 juni da jeg leste mer her. Rundt 2 eller 3 juni fikk jeg pakken med strips, var i ketose allerede da. Målte meg rundt 1-2 Juni, veide da 150kg.

Siden den gang har jeg gått ned til 144 Kg, og det var målt 29 Juli. Tingen her er at jeg faktisk er skuffet. Når jeg har lest rundt om så leser jeg at folk går ned masse på tre uker. og så leser jeg at store folk går ned raskere enn små folk, og så leser jeg at menn tar av mer enn kvinner.. Så da regnet jeg med at siden jeg er mann, nesten 2 meter høy, og 150 KG, så skulle jeg ta av mer enn 6 kg første mnd..
Så jeg lurer jo da på om det er noe jeg gjør feil, eller som jeg kan gjøre bedre. Jeg har hatt over normalt med aktivitet/trim, jeg har vært flink med karbene, ikkeno sprekk, og grei kost tror jeg.. Eneste må være at jeg ikke er veldig flink til grønnsaker og salat, ikke mer enn annenhver dag.. eller kanskje jeg kan si annenhver dag.
Hva kan jeg gjøre for å øke vekttapet? har nå kuttet saft og brus, prøver å variere mer med grønnsaker..
Eller er det bare at kroppen min "tåler" kuren for godt?

Har småregna, og ser at jeg må holde kuren i 80 uker for å komme ned på 105 kg... og det er _litt_ demotiverende..

Men.. er jo ikke bare vekta som må ned. Har lyst å trene litt styrke igjen. og det er jo nevnt i boka at man ikke skal drive hard trening.
Men jeg lurer på. Hva skjer/kan skje hvis jeg trener styrke? planlegger da å ta proteintilskudd før/etter trening. Tanken min er jo at jeg vil forbrenne mer, Øke muskelmassen(stramme opp på de riktige plassene under huden) og komme i bedre form..
Eller burde jeg heller vente med hele greia til vekta er kommet lengre ned, og så prøve meg på trening?

Såh.. da tror jeg at jeg har fått det meste av hjertet. Beklager hvis jeg skremte noen nå med lang post, skal bare skrive korte heretter...
Og igjen, takk for et informativt, hyggelig og positivt forum..