Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-07, 10:38   #3
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Sukkerfri tyggis og pastiller

Hmm, det var en tråd her om dette hvor vi diskuterte opp ad stolper og ned ad vegger, men nå finner jeg den ikke.

Men i allefall... har du boken? Der står det en del om søtningsmidler.
Og det er visstnok sånn at de fleste pastiller og tyggiser inneholder sorbitol og/eller xylitol som dannes til glukose i kroppen og derfor skal man holde seg unna det på kuren.

...nå skal det være sagt at jeg har også tatt meg en Läkerol i ny og ne for å få frisk smak i munnen, men det blir kun en gang eller to om dagen - poenget her er vel at man ikke skal gnafse dagen lang og tror at det er ok fordi det er "sukkerfritt".

Og siden jeg er så godt i gang:

Var på tur til Stavanger i helga og på hotellet i minibaren hadde de en eske med sånne sukkerfrie Ricola med sitron. For moro skyld leste jeg på pakken og så vidt jeg kan se, innehold de IKKE sorbitol/xylitol!
Det eneste som stod oppført der var aspartam, og det er jo et tillatt søtningsmiddel.

Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Hvis det faktisk er slik at det finnes noen pastiller der ute vi kan bruke, er jo alt bare velstand!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat