|
Sv: Hva skal jeg gjøre??? Klarer ikke ketolyse lenger
Monen: tenk på alle de positive tingene du oppnår med lavkarbo!
Og jeg vet hvor vanskelig det er å begynne. Men 2-3 dager er for lite til å prøve det ut. Kanskje du har sukkersug enda? Si til deg selv at du prøver 6-7 dager så vil alt gå bedre tror jeg. Det er vanskelig i starten men det kommer til å gå bedre etterhvert.
Når jeg tenker på kosten din så er kanskje 15-20 g karber pr. dag for lite for deg? Du kan jo øke litt så blir det kanskje lettere å følge? Hva med å spise litt nøtter, bær, mørk sjokolade noen ganger? Du går nok ikke så raskt ned i vekt men det som er sikkert er at du spiser sunt og vektnedgangen kommer garantert, selv om den ikke kommer så fort.
Kanskje du skal glemme å veie deg? Det kan kanskje hjelpe deg i å ha fokus bort fra slanking. Du ser jo deg i speilet og føler på buksen om du går ned. Evt. kan du jo bruke vekten noen uker først og skrive ned det du spiser. Når du vet hva du skal spise som du vet du går ned i vekt av, glemmer du vekta.
Det har ihvertfall hjulpet meg å ikke tenke på vekta. Og jeg måler meg heller ikke. Jeg veide meg sist 26. mars og jeg kjenner jo at jeg har gått ned her jeg sitter nå. Skal ihvertfall fortsette med dette jeg. Tror egentlig ikke jeg skal veie meg før jeg ser meg i speilet og sier at "ja nå er jeg virkelig fornøyd med kroppen min, nå trenger jeg ikke å gå ned mer". Da blir det spennende å se hva vekta står på.
Lykke til!