Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-07, 09:05   #7
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 59
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hei dere! Kan dere hjelpe meg? :)

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Apropos b-menneske, hehe...

Dette får du til!
Det viktigste av alt er at du tror på opplegget! Så vil jeg videre oppfordre deg til å ta fram boken ved behov, gjør den til en liten "bibel"
Ikke fokuser på hva du ikke kan spise, det gjør det bare letter å sprekke. Tenk på hva du KAN spise! Det er mye og god mat på lavkarbo!
Som Siss1 sier, heller mellom femten og tjue karber enn under femten. Karbene skal hovedsaklig komme fra gode grønnsaker som vokser over jorden. Det er mye viktig næring i dem!
Det er også en fordel å kjøpe og jevnlig ta kosttilskuddet. Det gjør kuren mer smertefri, og når du er i ketose kan du også miste noen vitaminer og mineraler, som er greit å fylle på. Dessuten er det også kromtabletter som kan hjelpe på søtsuget, og magnesiumtabletter som hjelper mot f.eks leggkramper som ikke er uvanlig i starten av en ketose.

Drikk mye vann! Vann er med på å skylle ut avfallstoffer som kroppen mer enn gjerne kvitter seg med i en ketogen kost. Å drikke nok vann hjelper faktisk også på fettforbrenning, "falsk" sult, huden etc..

Selv om du blir slapp, kanskje får hodepine, kvalme og lignende de første dagene, kortere eller lengre -det er helt individuelt, så hold ut! Dette er reaksjonene kroppen får når den skifter brennstoff fra glukose (fra karbohydrater) til ketoner (fra fett), og det er ikke bare bare! Det går over, og de fleste opplever etterhvert å få mer energi, overskudd, sover bedre etc.

Prøv å hold deg unna søtningstoff så godt du kan, i hvert fall i begynnelsen til du har et eventuelt søtsug på trygg avstand. Noen opplever å stagnere i vekta, og å bytte fra vanlig godis til godis som er kunstig søtet kan for noen bli som å bytte fra en avhengighet til en annen.

Sørg for at du spiser deg mett, på en behagelig måte, ikke overmett, men heller ikke sånn at du ikke blir tilfredsstilt. Spis når du er sulten, stopp når du er mett. Det er et stort clue!

At du trener er et kjempepluss, og vil gjerne øke forbrenningen din og forutsentningen for å lykkes.

Husk at dette i lengden er mer enn en kur. Det er en livsstilsendring. De som går på ketolyse-kuren blir oppfordret til å legge om til noe a la Fedon Lindberg eller Atkins vedlikehold etter ønsket nedgang.
Å gå over på det kostholdet du hadde før kuren er det store dødskysset, og hovedgrunnen til at man i det hele tatt ikke lykkes på hvilken slankekur det enn skulle være.

Masse lykke til! Dette får du til, og ikke minst; velkommen hit til forumet

Hei og velkommen!!

Her får du mange gode råd, følg dem, og du vil garantert komme til å både gå ned i vekt og endre fasong! SOm du ser har jeg gått ned mye, og skal fortsatt gå ned mye, og har klokketro på at det kommer til å gå! Det som er viktig for meg er at dette IKKE ER EN KUR, men det jeg kaller en livslang belønning av meg selv. Livslang fordi jeg ikke skal gå tilbake til gammelt kosthold (hvem gidder vel "å ta på seg sko som gir gnagsår"?), belønning fordi det faktisk er det det føles som: Ned i vekt, fastere kropp (tross fortsatt stor overvekt og mye som disser, henge rog slenger), et overskudd jeg ALDRI FØR kan huske å ha hatt, bedre fordøyelse, bedre hud, bedre søvn og jamnere humør. Er ikke det belønning vet ikke jeg

Jeg er svært opptatt av mentalt fokus i arbeidet med å holde meg på rett kurs, men jobber utelukkende med positivt utgangspunkt og å rose meg selv. Jeg har i den forstand ikke hatt mer enn 3 "sprekker" siden jeg startet: De 2 første på mer grønnsaker enn tillatt, den siste på kinogodteri (alt lovlig og planlagt, men dog...), og jeg har holdt på i 7 mnd.

Jeg ønsker deg lykke til, fra en "ex" lærer til en annen lærer

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat