Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-07, 00:51   #13
eriksen
Medlem

Medlem siden: Nov 2006
Alder: 39
eriksen er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer med fettet i maten?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Hmm...jeg har egentlig ikke peiling på dette da..Men erfaringsmessig, ville jeg også tro at det "overflødige" fettet går tvers igjennom...

Om noen her inne har spist MYE fett en dag..mer enn de er vant til..Så har det kanskje fått konsekvenser?....

Jeg f.eks, blir sittende på do........

Overflødige kalorier lagres utelukkende som kroppsfett, om de kommer fra karbohydrater, protein eller fett.

Tarmene kan lagre energi mange ganger energibehovet. Kroppen lagrer fett, også om man ligger i kaloriunderskudd, det gjør den hele tiden når den får mat. Men om energiforbruket er større enn -inntaket, kommer fettforbrenningen til å være større enn fettlagringen.

Og kaloriene havner IKKE i avføringen ihvertfall!

Hvis du ønsker referanser:

"Human faeces never normally contain starch or sugars. Moreover, it is likely that the capacity of the small intestine to digest and absorb carbohydrates and fats is several times higher than normal nutritional needs demand, and though the rate of absorption may be reduced, there is little evidence that this can lead to a reduction in total uptake." (FAO/WHO)

"Energy cannot get lost; energy that is not expended will be stored. As the digestibility of foods is not affected by intake level or subject, energy storage during overfeeding can be calculated as the difference between energy intake and energy expenditure." (Nutr Metab 2006, nr 3)

eriksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen Svar med sitat