Jeg har ikke talt karbohydrater i kjøtt og egg på induksjon, siden jeg ikke har funnet noe i boka som sier at man skal gjøre det. Har også gått ut fra at "Special Category Foods" som fløte, rømme, avocado og oliven regnes utenfor den mengden karber som regnes med i de 230-340 + 140-200 grammene grønnsaker man skal spise hver dag.
Derimot har jeg regnet med karber fra ost i og med at det står spesifikt at man skal gjøre det.
Nå ser jeg at Nille og Donjuanwannabe sier i NettaMammas tråd at ALLE karber skal regnes med. Det synes jeg er rart så lenge det ikke står i boka... Eller gjør det det? Er det jeg som ikke ser?
Slik jeg forstår det trenger man egentlig ikke telle karber i det hele tatt på induksjon så lenge man spiser riktig mengde grønnsaker, spiser det andre som står på den tillatte lista i de mengdene som står der, og går ned. Hvis man spiser noe annet må det selvsagt telles.
På OWL er det noe annet. Jeg siterer:"There are tree key differences between Induction and OWL.... "But it also means (and this is the third key) that counting grams of carbohydrate is truly your responsibility."
Ikke meningen å gå imot ekspertisen her, men synes dette er litt mystisk...
Sist redigert av Huldr : 02-12-04 kl 22:34.
|