|
Sv: Min første dag på ketolysekuren
Hei! Jeg har også bare hatt 10-15 kilo å gå ned og kuren har gjort underverker for meg. Gikk ned 8 kilo på 6 uker, det er nok ikke så mye i forhold til de som har mange kilo å gå ned, men jeg var kjempefornøyd med det! Syns innsatsen var velidig liten i forhold til resultatet!
Jeg visste heller ingenting om lavkarbo, men brukte fornuften. Og leste varedeklarasjonen på alt jeg spiste....Ble jo ikke så veeeldig variert og kjempespennede kost, men det funka...
Jeg spiste kokt egg og stekt bacon til frokost, kyllingsalat bestående av kylling, agurk, salat, litt rømmedressing eller bare rapsolje, tomater og revet gulost. Til middag spiste jeg alt av kjøtt, fisk og fjærkre. Og kokte grønnsaker surret i smør, stekt sopp og av og til 1 dl saus av forskjellig slag. Til kvelds ble det egg og bacon hvis jeg var sulten eller baconsvor. Jeg spiste når jeg var sulten..... Men pga alt det fete så orker man faktisk ikke så sinnsykt mye mat! Koffein er FY, FY, hold deg til koffeinfri kaffe hvis du er kaffedrikker...Jeg drakk bare vann og lettbruser. Hold deg HELT unna sukker.
Det skal også sier at jeg var ekstremt lat (dette er tre år siden) og satt for det meste i godstolen (hadde en datter på 9 mnd som var veldig rolig)! Jeg begynte så smått å spise karbohydrater igjen etterhvert, men ikke på langt nær så mye som jeg gjorde. Har holdt meg stabil i vekta. Noen perioder er jeg veldig flink, andre ikke......
Men for to år siden tok jeg meg selv i nakken og begynte å trene. Gikk hardt på med en gang og trente 4-5 ganger i uken, noe jeg fortsatt gjør! Elsker det...!!! Og siden du har lyst til å bli fastere i kroppen så er det klart at det må trening til. Pilates har jeg ingen erfaring med, men har hørt at det skal være veldig bra! Både for smidighet og styrke. For å øke kondisen må man vel gjøre noe anet i tillegg.....
Masse lykke til, dette fikser du!
|