Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-07, 23:22   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret når det gjelder telling av karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av mia1982, her.

Jeg er godt igang på Ketolysekuren, og veldig fornøyd så langt. Gått ned 6 kg på 1 1/2 uke!! Yeey me!

Foreløpig har jeg sett DVD'en og lest boka, og ikke stresset med noe telling eller slike ting..

Men så kikket jeg på oppskriften som stod på is i boken. Den stod med 10gr karbo for den oppskriften. Men når jeg regner sammen eggeplommer (0gr), fløte (ca 3) og sukker erstatning (1-2gr) så kommer ikke jeg frem til 10 gr?? Det er ikke bare meg som synes det er ulogisk?

Til middag i dag hadde vi kyllingfilet, en hel blomkål, 2 gulrøtter og 3 skiver kålrot. Stekt rød, gul og grønn paprika. Halv av hver, hel veldig liten rød paprika. Slo alt sammen og delte på to, ganske grovt regnet siden meg og mannen spiser forskjellige mengder av hver ting.

Da kom jeg til 18 gram!! Det er jo over grensen min det! Trodde virkelig ikke det skulle bli så mye? På DVD presiserer han at det skal etterhvert ikke være nødvendig å veie og telle, men når det er sååå mye så må man jo nesten det??

Huff, er SÅ nervøs nå, alt gikk så greit før jeg startet med denne dumme tellingen!

Heisann.

Grattis med flott vekttap

Ingen grunn til å være nervøs. Det er bedre å ligge på karboinntak mellom 15 og 20 gram enn under 15 gram. Mange ligger over 20 og er i ketose. Veldig forskjellig fra person til person.

3 eggeplommer = 3gram karber (mener det er i plommen karbene er, står ikke det i boka? Lånte bort min i kveld, søren )Eller tar jeg helt feil??(vart usikker der)

Spis grønnsaker som vokser over jorda, gulrot og kålrot er ikke ideelt på ketolysekuren.

Det er lurt å telle karber i begynnelsen, og det vil etterhvert bli lettere å ta det på feelingen.

Uansett så fungerer jo dette godt for deg, så ikke stresse

Dette kommer du til å fixe, vettu. Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat