Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-07, 10:34   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: hva gjør dere for å overvinne søtbehovet.?

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Hvorfor skal ikke vi kunne kose oss en gang i blant selv om vi velger en lavkarbolivsstil da?

Jeg må si jeg synes det er litt urovekkende å at kos er synonymt med mat/godteri. Jeg må vel også tilføye at jeg koser meg med maten, men at den er mer enn det.

Jeg fikk bukt med søtsuget på en ukes tid, det er vel forskjellig for alle det der, men i stedet for å spise godteri gikk jeg ut og tok en kopp te/kaffe med en god venn/kjæresten min, leste en god bok, så en bra film. Ting som er kos uten å innebære at man putter noe i munnen. Vel så tilfredsstilende. Nå høres det kanskje ut som jeg foenkler problemet ditt, men i sannhet så er det bare du og du alene som bestemmer hva du putter i munnen din.
Jeg synes det er greit med litt kunstig søtning nå og da, men JEG vil i alle fall anbefale å vente med det inntil man har kustus på søtsuget.

Ellers er jeg enig med Gerd om det med en ostebit! Det er bare sunt! Ellers så finnes som nevnt kromtabletter som hjelper noen med å stoppe suget.

Er noen dager siden du startet tråden, så jeg håper du har funnet "din vei" i mellomtiden

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat