Kjære snille Scilla Du kan bare hive innpå med grønnsaker fra den andre lista også. Jeg spiser stort sett en diger salat til et måltid og 150 gr +/- brokkoli til et annet + tomater, selleristilker og sånn innimellom. ....OK mest tomater da. Før spiste jeg 150 +/- gram blomkål i tillegg, men tror jeg reagerer på det (har holdt opp ei uke - skal se en uke til om det er noen forskjell). Et tips å få opp karbeinnholdet er tomat. En tomat sammen med klibrød til frokost er bra. Spesielt cherrytomater er snadder "snacks". Og avocado. 1/2 til dagen på induksjon. Jeg mener salatbollen min veier en 250 gram.....Skal veie den neste gang jeg lager ! Bare grønne blader veier jo lite, men f.eks. selleri, paprika, vårløk, akurk etc - veier jo mer. På induksjon skal man jo egentlig teknisk sett ikke spise kornprodukter. MEN jeg sendte en mail til Atkins support med innhold og næringsinnhold på Fiber Rik med solsikkefrø, og fikk til svar at det var greitt med 1 stk. pr dag. Det er 3.7 karber netto, - så da velger jeg å tro på det og anbefaler det også. merker det på mgen om jeg IKKE spiser fiber plata mi en dag ! Men MHM sier jeg må ha proteiner oppå !! Så jeg prøver så godt jeg kan ! ( ) Ei diger røys med pålegg.. makrell i tomat fjsempli !! Håper det var godt nok svar !