Nilles metode
Jeg vasker, "sentrifugerer" og kutter opp salat (forskjellige typer bladsalat - ikke issalat så ofte nei - den blir fort vassen og brun i kanten) og oppbevarer i tett oppbevaringsboks i kjøleskapet (sikkert tupperware ja). Ruccola har jeg i egen boks. Det holder som regel til 3 dager. Hver morgen kutter jeg opp agurk, vårløk, paprika, selleri og kylling el lign og legger i bunn av salatboksen. Kutter 1/2 avocado i biter og legger den i en liten skål med 1 ss sitronsaft, rører rundt. Heller dressingen jeg skal bruke (olje eller pesto) over de oppkuttede i bunn. Legger avocadoen oppå. Og så et par never med salat. Legger på lokk. På jobb setter jeg den i kjøleskapet. Når det er lunch tar jeg av lokket, legger en tallerken over, snur, og voila, så har man en salat med bladene i bunnen og godt marinerte grønnsaker oppå. og så renner en passe mengde dressing ned i blandene !
Det syns jeg er ganske smart !
PS Har regnet ut at salat, kosttilskudd (legger klart de jeg skal ta om kvelden også - jeg er ganske vimsete og må ha struktur for å få alt med meg !! ) og en rask frokost tar meg 15-20 minutter.