Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-04, 10:58   #18
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nilles metode

Jeg vasker, "sentrifugerer" og kutter opp salat (forskjellige typer bladsalat - ikke issalat så ofte nei - den blir fort vassen og brun i kanten) og oppbevarer i tett oppbevaringsboks i kjøleskapet (sikkert tupperware ja). Ruccola har jeg i egen boks. Det holder som regel til 3 dager. Hver morgen kutter jeg opp agurk, vårløk, paprika, selleri og kylling el lign og legger i bunn av salatboksen. Kutter 1/2 avocado i biter og legger den i en liten skål med 1 ss sitronsaft, rører rundt. Heller dressingen jeg skal bruke (olje eller pesto) over de oppkuttede i bunn. Legger avocadoen oppå. Og så et par never med salat. Legger på lokk. På jobb setter jeg den i kjøleskapet. Når det er lunch tar jeg av lokket, legger en tallerken over, snur, og voila, så har man en salat med bladene i bunnen og godt marinerte grønnsaker oppå. og så renner en passe mengde dressing ned i blandene !

Det syns jeg er ganske smart !

PS Har regnet ut at salat, kosttilskudd (legger klart de jeg skal ta om kvelden også - jeg er ganske vimsete og må ha struktur for å få alt med meg !! ) og en rask frokost tar meg 15-20 minutter.