Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-07, 21:14   #6
Nett
Seniormedlem

Nett sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Lavt stoffskifte?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Masing må til her også, og nå veit jeg litt hva jeg skal mase om... så takk skal dere ha

Når man begynner på medisiner... Tar det lang tid før de "virker" ?
Hører gjerne noen historier

Er nok litt individuelt - men som Nille sier tar det vanligvis 6-8 uker. Noen merker bedring etter bare noen dager mens andre ikke merker noe noengang. Jeg merket vel en form for bedring sånn gradevis i løpet av de første 2-3 mnd. (litt lenge siden så jeg husker ikke helt). Det kommer litt ann på hvor lenge du har hatt ubehandlet lavt stoffskifte også - og selvfølgelig hvor lavt det er!!

Jeg hadde nok hatt lavt stoffskifte lenge før jeg gikk til legen (trodde jeg var utbrent ) - så det var liksom ikke noe tvil; prøvene var langt utenfor referanseomr. og jeg begynte med medisin samme dag som prøvesvarene kom.
Mamman min sliter litt nå, hun har en TSH på litt over 3 og en FT4 på ca 12-13 og er ikke i form. Hun sliter bl.a. med mye ledd- og muskelsmerter, sliten/trøtt og tiltaksløs, hes og "harkete" i halsen. Legen mener at dette er fine prøver, men jeg mener hun bør få prøve om det hjelper med litt Levaxin - skal være med henne til legen nestegang .

Håper du finner ut av dette - lykke til!!