|
Sv: Hudproblemer i ketose
Opprinnelig lagt inn av mofe, her.
Jeg vet at Nille, som har fulgt et ketogent kosthold i maange år, har fortalt om at hun har fått en mye bedre hud. Og hun ser utroolig bra ut! *underskrive på det* 
.
Tusen takk kjære mofe .... snill du !
Men jo, jeg har alltid hatt problemhud, og har arrene som vitner om det. Men etter at jeg begynte med lavkarbo kosthold er huden myemyemye finere. Glatt, myk hud med lite rynker. Har vært hos hudlege på grunn av kvisearr (hake, rundt munnen og på panna) jeg ville bli kvitt. Han trodde meg ikke når jeg sa jeg er 50. På grunn av god hudkvalitet. "Dette er ikke bare gode gener, - det har i høyeste grad med kosthold å gjøre", sa han. Hanmente hudkvaliteten min lå melom 35 og 40. Det er altså som hos en minst 10 år yngre kvinne. Jeg røyker ikke og drikker ikke brusdrikker eller koffeinholdige drikker. Kun vann, vin, sprit og av og til en kopp te. I tillegg til ren mat med lite/ingen tilsetningstoffer.
Jeg er vel neppe i ketose lenger, - men det ketosen gjør er jo nettopp å rense kroppen. Det vil komme kviseutbrudd. Men etter noen måneder med utbrudd vil de fleste oppleve at faenskapen har kommet til overflaten og huden er ren og frisk.
Det som er sagt tidligere her med innvortes smøring, kan jeg skrive under på. Jeg bruker nesten ikke fuktighetskrem lenger. Og det overrasker meg litt, for jeg har vær avhengig av å smøre meg før. Jeg bruker faktor 35 i ansiktet nå på grunn av behandlingen for arrene, men ellers bruker jeg hudkrem med faktor 15. Spiser jeg lite fett i maten - om jeg altså ikke får i meg den daglige dosen, så merket jeg med en gang at huden blir tørrere.
Så ikke vær redd for ketosen, - kroppen renses og alt må bli verre før det kan bli bedre....