|
Sv: Svar fra Lommelegen...
Jeg fikk annbefalt ketolyse av legen min.
Jeg hadde slitt med magen, og begynnte også å få høyt blodtrykk. Hun mente at jeg hadde to valg, gå ned i vekt eller jobbe mindre. For meg var det kun aktuellt med det første, og hum mente at en ketogen diett ville passe meg.
Det hun sa overbeviste meg. " Alle vi leger har gått den samme skolen her i Norge, og det var en mann som i sin tid utviklet ernæringsleren vi hadde. På hver kongress eller samling jeg er utrykker stadig flere frustrasjon over manglende resultataer ved behandling av overvekt, mens noen mente det var pasientenes egen feil. Jeg var inntil ganske nylyg overbevist om at ketogene dietter var farlig, men valgte å prøve dette med noen pasienter, etter en nøye vurdering. Ingen av mine kolleger som faktisk hadde prøvd dette hadde hatt dårlige erfaringer med dette. Snarere tvert imot. Jeg ble først overrasket over de kraftige forbedringer i blodtrykk og kolestrol jeg fant hos mine pasienter, så jeg vil anbefale deg å kjøpe boken slank med ketolyse, for å gi det en sjans"
Da jeg kom tilbake på første kontroll 10 kg lettere, tok vi nye prøver, og hun lurte på hva jeg hadde gjort, slik at hun kunne bruke mine erfaringer mot andre pasienter. Ved neste kontoll var ytterligere 10 kg borte, og mine vardier var normalisert. Jeg er meget takknemlig ovenfor legen min, som tok min situasjon på alvor og fant en løsning, og ikke med en gang avskrev meg som en latsabb, slik enkelte leger har for vane å gjøre med pasienter som har noen kilo for mye.
|