Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-07, 09:42   #10
gilbertine
Medlem

gilbertine sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 57
gilbertine er på en erverdig vei

Sv: Gilbertines dagbok

Ja, der var målet mitt nådd Det er dødsvarmt og jeg drikker vann (evt. litt farris) med masse isklumper hele dagen. Det er deilig og alt går greit. Spiser mye frukt (epler, vannmelon osv.), og tror faktisk at jeg har drukket pepsimax mye pga søtsug, men det gjør jo bare vondt verre.

Kuttet plutselig alt i helga (hadde 4 dl igjen) fordi jeg ble skremt. En venninne av meg hadde fått seg kjærest som for 2 år siden fikk magekreft. Så sjekket jeg litt, og det viste seg at magekreft har SVÆRT dårlig prognose (stakkar venninnen min; snart blir hun kanskje enke etter endelig å ha funnet den rette og da får hun i tillegg ansvaret for en gutt på 13 år med 3 diagnoser. Men dette siste tror jeg bare vil gjøre henne godt, faktisk. Hun elsker å ha ansvaret for barn, gjerne barn med problemer osv. Ja, hun trenger at noen trener henne veldig, faktisk.

Men i hvert fall: magekreft kommer som regel av livsstil: for mye salt, røket og spekemat, for lite frukt og grønnsaker, røyking, og enkelte stoffer som benzosyre (som det er i saft og brus). Dermed er det slutt på brusdrikkingen her i huset. Min hustru får dessuten ikke lenger gå fra et måltid uten å ha fortært min. 1 frukt eller grønnsak. Dette har hun akseptert.

(Foresten har hun fått blodpropp i armen, altså i en alder av 34 år Vi er sjokka. Hun tar nå blodfortynnende (jeg måtte sette sprøyter på henne de første dagene. Ugh, mye man må lære seg når man har en hustru, ja...) og blir sjekket for genetisk disposisjon. MS-en hennes kan kanskje disponere henne litt, men hun verken røyker eller tar p-piller, så legene forsto ingenting...Mens hun går på denne medisinen kan hun nesten ikke drikke alkohol... BRA!) Men hvis hun har anlegg for blodpropp, så er det vel ikke så lurt med graviditet. Ikke kan hun være gravid med den medisinen hun går på heller... Hmm... kanskje må jeg forsøke å bli gravid da... MYE nytt å tenke over nå, altså!!!

Sist redigert av gilbertine : 11-06-07 kl 12:39.
gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket Svar med sitat