Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-07, 09:15   #9
Eilan
Seniormedlem

Eilan sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det helt greit

Opprinnelig lagt inn av Stinen, her.

Det var det da. Tenker at noen ganger så ser maten SÅÅÅÅ utrolig god ut at jeg bare har lyst å lesse oppå. Da er det vanskelig å forsyne seg med liiit. Men veldig godt råd. Er blitt veldig mye flinkere til å slutte å spise når jeg er mett nå, enn hva jeg gjorde før. Det kan ikke sammenlingnes. Lavkarbo ruler! Kanskje jeg bare er vanlig mett, men synst det er uvant. Skal være det bevisst fremover!

Hei, her følger Paul McKennas 4 gylne regler for å gå ned i vekt:

1: Når du er sulten: SPIS
2: Spis det du har aller mest lyst på
3: Spis sakte, nyt maten (legg ned gaffelen mellom hver bit)
4: Når du er behagelig mett, slutt å spise

Hva gjelder regel nr 2 er jeg litt nervøs for den, men for oss karbointolerante kids skulle det strengt tatt tilsi at om kroppen ikke fungerer godt på karbohydrater, vil den heller ikke ønske seg det. McKennas teori er at om kroppen selv får bestemme, vil den be om de næringsstoffene den trenger der og da. Jeg modererer uansett akkurat det punktet.

Når jeg har fulgt disse punktene opplever jeg at jeg spiser mindre og føler meg bedre. Men så er det min egen redsel for å gli tilbake i "spis så lite som mulig"-gjørmen som gjør at jeg spiser litt ekstra. Hahaha! Sært.