|
Sv: Lavt stoffskifte&ny livsstil
Opprinnelig lagt inn av Lea, her.
Jeg kommer IKKE til å slutte å kose meg i helgene!
Hei!
Jeg syns du har vært kjempeflink, og at dette er en veldig interessant diskusjon. 
Men jeg må jo bare kommentere litt jeg også.
Du sier at du ikke kommer til å slutte å kose deg i helgene. Hva mener du egentlig med det? Er det at du forsatt vil spise potetgull og slikt? Er det det som er kos? Eller mener du noe annet?
Jeg har vært overvektig hele mitt liv, og jeg har alltid belønnet og staffet meg selv med mat. Når jeg har vært på slankern i en uke så kastet jeg meg over snopet i helgene og feiret at jeg hadde vært så flink. Og når jeg ikke har vært flink så trøstespiste jeg..
Nå forbinder jeg ikke kos med mat lengre. Kos og mat er to separate ting som ikke har noe med hverandre å gjøre. Mat er noe jeg spiser for at kroppen skal få næring - kos er noe jeg gjør for sjela. Det seg være en film med samboeren min, ta sol, gå på hudpleiesalong og frisør osv.
Jeg er av den oppfatning at for å lykkes så må man endre tankegangen sin samtidig som man legger om kostholdet. Dette har vært en lang prosess, og jeg tror faktisk det var Dr. Phils slankebok som fikk meg til å tenke på det.
Jeg ønsker deg masse lykke til videre, og har tro på at du vil klare det du setter deg som mål!